در 24 ساعت گذشته جنگنده‌های اسرائیلی 210 بار به نوار غزه حمله کردند که 50 حمله طی دیشب و بامداد امروز صورت گرفت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، سخنگوی نظامی رژیم صهیونیستی روز جمعه اعلام کرد در 24 ساعت گذشته جنگنده‌های اسرائیلی 210 بار به نوار غزه حمله کردند که 50 حمله طی دیشب و بامداد امروز صورت گرفت.

این سخنگو در گفتگویی تلفنی به خبرگزاری فرانسه گفت ازجمله اهداف بمباران شده می توان به 81 محل مورد استفاده حماس برای شلیک راکت ، تونل‌ها‌،‌ پست‌های بازرسی و فرماندهی حماس، همچنین دفاتر مؤسسات دولتی حماس اشاره کرد.

یک عکاس خبرگزاری فرانسه اعلام کرد چند کشتی و قایق آتش‌ گرفته را در بندر غزه دیده است ، از جمله کشتی بزرگ ماهیگیری «غزه آرک» که متعلق به یک سازمان بین المللی هوادار فلسطینی‌هاست و قرار بود محاصره دریایی نوار غزه را بشکند.

از سوی دیگر، در 24 ساعت گذشته ، 194 راکت از نوار غزه به جنوب اسرائیل شلیک شد که 43 فروند از آنها حین پرواز توسط سامانه ضد موشکی گنبد آهنین رهگیری شدند.

سخنگوی نظامی اسرائیل افزود 21 خانه یا ساختمان که اعضای بلندپایه حماس در آن بودند، نیز ظرف 24 ساعت گذشته تخریب شد.

وی مدعی شد پیش از حملات، به ساکنان هشدار داده شده بود محل را ترک کنند.وی همچنین مدعی شد در خانه‌هایی که هدف گرفته شدند، وسایلی وجود داشت که برای هماهنگ کردن شلیک راکت به اسرائیل مورد استفاده قرار می گرفتند.

این منبع از سوی دیگر خاطر نشان کرد آماده‌سازی‌ها برای عملیات زمینی ادامه دارد. به گفته وی، 33 هزار سرباز ذخیره برای جانشینی سربازانی که در مناطق نظامی شمال و مرکز مستقر هستند بسیج شده‌اند و آن سربازان قرار است نزدیک مرز با نوار غزه مستقر شوند.

وی افزود: "در مجموع سه تیپ پیاده نظام ما نزدیک غزه هستند و یک یا دو تیپ دیگر نیز در روزهای آینده آنجا مستقر خواهند شد".

یک عکاس خبرنگار فرانسه از استقرار چندین قبضه توپ اسرائیلی نزدیک نوار غزه خبر داد.

جمعه صبح، در دو حمله هوایی به نوار غزه شش نفر از جمله یک زن در غزه کشته شدند. از سوی دیگر راکتی در یک پمپ بنزین شهر اشدود در 30 کیلومتری نوار غزه در جنوب اسرائیل منفجر شد که چندین زخمی بر جا گذاشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار