رئیس کمیسیون شهر سازی و معاون شورای اسلامی شهر تهران گفت: در نتیجه اجرای این طرح تفضیلی شهر تهران سقف جمعیتی 13میلیون نفری را در شهر تهران خواهیم داشت.

محمد سالاری در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: افزایش 13میلیون نفری جمعیت شهر تهران در حالی است که به موجب تکلیف طرح جامع افق 1404، 10میلیون و 570 هزار نفر جمعیت در نظر گرفته است.

وی بیان داشت: در طرح جامع طرح تفضیلی سقف جمعیت 9میلیون و 200هزار نفر و برای بحران‌های احتمالی که احیانأ در اجرای طرح تفضیلی پیش می‌آید 10میلیون  و 570 هزار نفر حداکثر جمعیتی بود که برای شهر تهران پیش بینی شده بود.

سالاری با اشاره به این  که متأسفانه گزارش جلسه شورای عالی شهر سازی و معماری نشان داد که این جمعیت به 13 میلیون نفر خواهد رسید، تصریح کرد: در جلسه مشترکی که با حضور شهردار تهران، نمایندگان شورای اسلامی شهر تهران و اعضای شورای عالی شهر سازی و معماری  تشکیل شد تأکید شد، سقف جمعیتی از 10میلیون نفر و 570 هزار نفر فراتر نرود و به همین منظور مقرر شد کمیته مشترکی بین کارشناسان شورای عالی شهر سازی و  معماری و شورای اسلامی شهر تهران تشکیل شود تا راهکار‌ها و مکانیزم‌های اجرایی و عملیاتی باید اتخاذ کرد تا جمعیت پذیری شهر تهران از 10میلیون 570هزار نفر فراتر نرود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: با توجه به این که هنوز ضوابط بلند مرتبه سازی در سامانه طرح تفضیلی ننشسته، به نظر می‌رسد با ایجاد محدودیت در بلند مرتبه سازی‌ها تا حدودی از افزایش جمعیت در شهر تهران کاست.

سالاری با اشاره به این که موضوع در سطح کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر تهران بررسی می‌شود، خاطرنشان کرد: مقرر شد نتیجه این بررسی‌ها طی 2هفته آینده به شورای عالی شهر سازی و معماری ارائه و تصمیم گیری‌های لازم اتخاذ شود./

انتهای پیام/

برچسب ها: افزایش ، جمعیت ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار