هکرهای چینی با نفوذ به شبکه های کامپیوتری "اداره مدیریت نیروی انسانی " آمریکا گواهی های امنیتی فوق محرمانه برای ترخیص کالاها از گمرک این کشور را بدست آوردند .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از نیویورک تایمز ؛‌ به نوشته این روزنامه آمریکایی گروهی از هکرهای چینی با هدف دسترسی به فایل های دهها هزار تن از کارمندان فدرال که دارای گواهی های امنیتی فوق محرمانه برای ترخیص کالاها از گمرکات کشور هستند به شبکه های کامپیوتری "اداره مدیریت نیروی انسانی " آمریکا نفوذ کردند . 

به گفته مقامات ارشد کاخ سفید ،‌هکرها موفق شدند در ماه مارس پیش از شناسایی و خنثی شدن تهدید به اطلاعات اساسی سازمان دست پیدا کنند . 

در ادامه این خبر که در مقاله شب گذشته (چهارشنبه شب)‌ پایگاه اینترنتی روزنامه نیویورک تایمز آمریکا منتشر گردید همچنین آمده است : اینکه هکرها تا چه حد توانسته اند به عمق اطلاعات امنیتی و محرمانه سازمان نفوذ کنند ،‌ هنوز مشخص نیست . 

اتهامات واشنگتن درباره فعالیت های هکری چین علیه آمریکا و مخالفت پکن با این موضوع روابط دوجانبه آمریکا ـ‌چین را دچار تنش کرده است . مسئله اصلی در دیدار هفته گذشته میان نمایندگان چین و آمریکا در پکن همین موضوع بوده است . 

سخنگوی دولت چین نیز امروز ( پنجشنبه ) بار دیگر صراحتا اعلام کرد که پکن قاطعانه مخالف هرگونه فعالیتی هکری در فضای اینترنت است و گروه هایی وجود دارند که تلاش می کنند چین را بعنوان یک تهدید امنیت سایبری جلوه دهند . 

هونگ لی ،‌سخنگوی وزارت خارچه چین نیز ابراز داشت :‌ برخی از رسانه های آمریکایی و شرکت های امنیتی در فضای مجازی تلاش های بی وقفه   و مستمری انجام می دهند تا به هر روشی به پکن اتهام بزنند و به اصطلاح یک تهدید سایبری از این کشور در دنیا بسازند . 

وی افزود :‌با این حال آنها هرگز دلایل و مدارک معتبری برای اثبات ادعای خود نخواهند داشت . ما عمیقا متوجه شده ایم که برخی از این گزارشات و تفاسیر غیرمسئولانه بوده و اصلا ارزش رد کردن نیز ندارند . 

گفتنی است در ماه مه ،‌وزارت دادگستری آمریکا کیفرخواستی 31 صفحه ای را علیه پنج افسر ارتش چین صادر نمود که بر اساس آن این پنج تن تحت عنوان فعالیت های شرکتی عملیات های هکری برای نفوذ به شبکه کامپیوتری حساس و امنیتی آمریکارا اجرا می کردند . دولت چین قویا این اتهامات اعلام شده توسط دادگستری ایالات متحده را رد کرد . 




انتهای پیام /
برچسب ها: هکر ، چین ، دولت ، آمریکا ، امنیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار