یک جامعه شناس گفت: عدم اطلاع و آگاهی جوانان از پیامدهای استفاده از مواد مخدر، سن مصرف را کاهش داده است.

 محسن آشوری، آسیب شناس اجتماعی در گفتگو باخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: عدم اطلاع و آگاهی نوجوانان و جوانان از پیامدهای استفاده از مواد مخدر، یکی از اصلی ترین دلایل کاهش سن مصرف در این باره است .

وی افزود: نوجوانان به جز نیازهای مادی، یکی سری نیازهای معنوی و روحی دارند که عدم توجه و برآوردن این نیازها در خانواده فرزندان را دچاربحران‌های روحی و روانی می کند و ایشان برای رهایی از دغدغه‌هاو پیدا کردن آرامش به سراغ مواد مخدر می‌ روند.

آشوری بیان داشت: ازدیاد مواد مخدر و سهولت در دسترسی به آن به این موضوع دامن می‌زند.
این جامعه شناس اظهار داشت: نقش نظارتی خانواده‌ها نسبت به جوانان کاهش پیدا کرده است و اکثر خانواده‌ها در حوزه‌ی مادی و تأمین معاش زندگی غرق شده‌اند غافل از آن که رسیدگی و تغذیه روح حائز اهمیت تر از موضوعات مادی است.

وی در خصوص نقش رسانه نیز چنین گفت: رسانه با آموزش‌های غیرمستقیم در قالب فیلم و انیمیشن عهده دار مسئولیت اطلاع رسانی و آگاهی دادن در این خصوص است.

وی در رابطه با دیگر عوامل کاهش سن مصرف مواد مخدر به خانواده‌های بد سرپرست ، دوستان ناباب و گروه‌های همسالان، محل زندگی و عدم تخلیه ی هیجانی جوانان و نوجوانان اشاره کرد.

آشوری در پایان خاطرنشان کرد: نقش اجتماع و نهادهای فرهنگی در این باره بسیار زیاد است، این نهادها با برنامه ریزی بهتر در خصوص ایجاد برنامه‌های مفرح برای تخلیه هیجان در کانون‌های فرهنگی و مساجد به صورت گروهی می تواند به کاهش این آسیب اجتماعی کمک کنند.

انتهای پیام/
 

برچسب ها: اعتیاد ، کاهش ، سن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار