رییس اداره محیط زیست شهرداری منطقه 9 به مناسبت هفته بدون نایلکس از برگزاری کلاس‌های آموزشی، توزیع کیسه‌های پارچه‌ای در میادین میوه و تره‌بار خبرداد.

 محمدباقر سالاریان رییس اداره محیط زیست شهرداری منطقه 9 در گفتگو باخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: به مناسبت هفته روز بدون نایلکس و با هدف ارتقا فرهنگ زیست محیطی و جلب مشارکت شهروندان در زمینه کاهش استفاده از کیسه‌های پلاستیکی اقدام به برگزاری کلاسهای آموزشی و توزیع بروشور در سطح محلات منطقه 9 نموده است.
 
وی ادامه داد: با مصرف نکردن یک کیسه پلاستیکی درهفته، در هر خانواده ایرانی می‌تواند از مصرف حدود یک میلیارد کیسه پلاستیکی در سال جلوگیری نمود که این میزان برابر با 10 هزار تن پلاستیک است.
 
رییس اداره محیط زیست منطقه 9 در خصوص اثرات مضر استفاده از ظروف یک بار مصرف تصریح کرد: متاسفانه امروزه میلیون‌ها روزه‌دار در ایام ماه مبارک رمضان و سایر ایام مذهبی، نذورات خود را در ظروف یکبار مصرف توزیع می‌کنند در حالی که از آلودگی و سرطان‌زا بودن این ظروف بی‌اطلاع هستند.
 
سالاریان درپایان خاطرنشان کرد: تغییر الگو و کاهش مصرف کیسه‌ها، ظروف و محصولات یکبار مصرف پلاستیکی و به جای آنها استفاده از ظروف با پایه گیاهی (نشاسته ذرت، سیب زمینی و...) و نیز بازگشت به فرهنگ سنتی استفاده از ساک‌های پارچه‌ای برای خریدهای روزانه و ظروف ملامینی و چینی، برای توزیع نذورات می‌تواند راه حل و راهکار مناسب جهت از بین بردن خطرات ناشی از ظروف پلاستیکی باشد.
 
گفتنی است، در همین راستا او معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 9 نیز اقدام به برگزاری کلاسهای آموزشی و توزیع بروشور در سطح منطقه نموده است.
 
انتهای پیام/
 

برچسب ها: نایلکس ، محیط زیست ، هفته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار