رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در بازدید از بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: الحمدلله فعالیت‌های قرآنی ارتش در ماه مبارک رمضان گسترده و اثرگذاربوده است.

به گزارش حوزه دفاعی-امنیتی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در بازدید از بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم که در محل باغ موزه دفاع مقدس برگزار شده است، گفت: الحمدلله فعالیت‌های قرآنی ارتش در ماه مبارک رمضان گسترده و اثرگذار بوده است.

نماینده ولی فقیه در ارتش که به همراه هیئتی از معاونین و مسئولان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش از نمایشگاه بین المللی قرآن بازدید می‌کرد در جمع خبرنگاران، افزود: نمایشگاه قرآن امسال به واسطه ارائه مطلوب آثار قرآنی و تعدد موضوعات و مفاهیم اثرگذار و همچنین برگزاری نشست‌های مختلف علمی، فرهنگی و پژوهشی؛ الحمدلله با استقبال بسیار خوب مردم و مخاطبان قرآنی روبرو شده و امیدواریم هرساله بر غنای محتوایی و رشد کمی و کیفی آن افزوده شود. 
 
حجت الاسلام آل هاشم همچنین افزود: ما هرچه در ارتباط با فراگیری قرآن تلاش کنیم نخواهیم توانست حق مطلب را به جا بیاوریم. باید همه جای کشورمان اعم از اداره‌ها، سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها، کوچه و بازار و..... قرآنی باشند و البته خدا را شاکریم که مردم ما، به­ویژه نسل جوان کشورمان به امور قرآنی علاقه‌مند هستند. 
 
وی در ادامه در خصوص فعالیت‌های قرآنی ارتش در ماه مبارک رمضان گفت: در امور قرآنی، الحمدلله در ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکنون فعالیت‌های گسترده و اثرگذاری صورت گرفته است. در این ماه مبارک، در سطح یکان‌های ارتش امسال حدود ۹ هزار کلاس قرآنی برگزار شده و برنامه‌های متنوع قرآنی ویژه کارکنان پایور، وظیفه، دانشجویان دانشگاه‌های افسری، خواهران شاغل در ارتش و خانواده‌های محترم کارکنان برنامه ریزی و به مورد اجرا گذاشته شده است. همچنین محافل انس با قرآن با حضور قاریان برجسته و ممتاز نیز در بسیاری از یکان‌های آموزشی، ستادی و عملیاتی و همچنین در کوی‌های سازمانی ارتش در ایام ماه مبارک رمضان تدارک دیده شده است. 
 
آل هاشم افزود: در طول سال حدود ۸۰۰ روحانی در یکان‌های مختلف ارتش در سراسر کشور به امر اقامه نمازهای جماعت و بیان احکام و مسائل دینی می‌پردازند که در ایام ماه مبارک رمضان باتوجه به ضرورت تقویت فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در مراکز آموزشی و یکان­های رزمی ارتش به­ویژه یکان­های مستقر در مناطق مرزی کشور و همچنین نیاز بیشتر خانواده‌های مومن و متدین مستقر در شهرک‌های مسکونی آجا، قریب به ۲۰۰ نفر از برادران و خواهران روحانی مُبَلغ از حوزه علمیه قم نیز به این مراکز اعزام شده‌اند که مجموعاً در ماه رمضان امسال قریب به یکهزار روحانی و مُبَلغ دینی در این ضیافت الهی همراه خانواده بزرگ ارتش در لحظات معنوی و مراسم­های مذهبی آنان می‌باشند. 
 
 
وی در ادامه گفت: البته علاوه بر این موارد، در ماه مبارک رمضان در مراکز عمده، شهرک‌های مسکونی و یکان‌های مستقر در تهران از خطبا و بزرگانی همچون آیت الله خاتمی، امام جمعه موقت تهران و در مراکز استان‌ها از سخنرانی‌ها و جلسه‌های تفسیر قرآن ائمه جمعه و نمایندگان محترم ولی فقیه بهره‌مند خواهیم شد. 
 
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در پایان تصریح کرد: سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در راستای هماهنگی و اثرگذاری هرچه بهتر برنامه‌ها و فعالیت‌های ویژه ماه مبارک رمضان، ضمن ابلاغ دستورالعمل جامعی همراه با منابع مطالعاتی جدید به اداره‌های عقیدتی سیاسی تابعه آجا و برگزاری منظم کلاس‌های قرآن؛ اجرای محافل قرآنی با رویکرد طرح تدبر، مسابقه‌های قرآنی حفظ و قرائت درسطوح و مقاطع مختلف، جلسه‌های تفسیر و ترجمه ویژه خواهران و برادران، اعزام قاریان و حافظان برجسته ارتش به محافل قرآنی در سطح کشور، جلسه‌های ختم قرآن کریم، برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی - قرآنی و موارد دیگری را در ماه مبارک رمضان در دستور کار قرارداده که در این برنامه‌ها بر جذب و حضور بیشتر جوانان و نوجوانان و اجرای اثرگذار و هرچه شکوه­مند‌تر مراسم دینی تاکید شده است. 
 
گفتنی است حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم و هیئت همراه در بازدید از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از غرفه‌ها و بخش‌های مختلف این نمایشگاه به­ویژه بخش‌های حوزوی، دانشگاهی نهاد‌ها و سازمان‌ها و سایر غرفه‌های مرتبط بازدید کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار