کارشناس فوتبال کشورمان معتقد است، تکنیک فردی و تیمی آرژانتین برگ برنده این تیم در مرحله نیمه نهایی جام جهانی مقابل هلند بود.

بیژن ذوالفقار نسب در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، گفت: بازی 2 تیم بزرگ فوتبال جهان با 2 سبک متفاوت، هلند تیمی با فوتبال شناور و با خط حمله‌ای کوبنده و سریع از اروپا در مقابل آرژانتین تیمی بزرگ و ریشه‌دار با تکنیک فردی و جنگندگی و تیمی زیرک از آمریکای جنوبی، آرژانتین نشان داد که یک خط دفاعی مستحکم می‌تواند در نتیجه‌گیری یک تیم در چنین تورنومت‌هایی تاثیرگذار باشد.

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: آرژانتینی‌ها با تکنیک فردی خود به خوبی توانستند در اکثر اوقات بازی در میانه میدان حریف نارنجی‌پوش خود را کنترل کنند، این تکنیک فردی بازیکنان آرژانتین موجب می‌شد که بیشتر و راحت‌تر بتوانند توپ را در میانه زمین به حرکت درآورند، تعداد اندکی موقعیت‌هایگل که هلندی‌ها توانستند بر روی دروازه آرژانتین ایجاد کنند، نشان از کنترل بازی از سوی آرژانتین دارد.

وی افزود: آرژانتین توانست با تکیه بر فوتبال غنی خود و با داشتن فوق ستاره‌ای بنام لیونل مسی در بازی مقابل هلند موقعیت‌های گلزنی بیشتری نسبت به حریف سرسخت اروپایی خود بدست آورد و سرانجام در ضربات پنالتی با شکست هلند توانست راهی دیدار فینال شود، یک نکته را نباید در مورد ضربات پنالتی فراموش کنیم، تیم‌های آمریکای جنوبی، بخصوص آرژانتین و برزیل در زدن ضربات پنالتی دارای مهارت قابل توجهی هستند، پس نمی‌توان پیروزی در ضربات پنالتی را تنها شانس دانست، پنالتی هم جزو فوتبال است.

ذوالفقار نسب گفت: آرژانتین با تکیه بر دفاع منسجم، برنامه مدون تیمی و دفاعی و با تکیه بر فوق ستاره‌ای بنام لیونل مسی تا فینال جام جهانی 2014 پیش رفته، پیش بینی بازی فینال بین آلمان و آرژانتین کار بسیار دشواری است.

انتهای‌پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار