مدیر کل درآمد و حق بیمه سازمان تامین اجتماعی گفت: صاحبان املاک تجاری در هنگام تخلیه مستاجران باید مفاصا حساب را از تامین اجتماعی بگیرند.

 قریب مدیر کل درآمد و حق بیمه سازمان تامین اجتماعی در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، افزود: زمانی که صاحبخانه‌ها ملک خود را اجاره می‌دهند حتما باید در متن قرارداد مسکونی یا تجاری قید شود و اگر مستاجر به عنوان کارگاه استفاده کند در پایان قرارداد صاحب ملک باید نسبت به تسویه حساب از طریق تامین اجتماعی بگیرد.
 
وی ادامه داد: اگر صاحب ملک در ارتباط با مفاصا حساب به موقع اقدام نکند باید حق بیمه را طبق قانون پرداخت کنند.
 
قریب اظهار داشت: اگر مستاجر سالهای زیادی تخلیه کرده و صاحب ملک مفاصا حساب از تامین اجتماعی نگرفته باشد اگر صاحب ملک در ارتباط به میزان بدهی که ابلاغ شده محل مستاجر و منابع مالی مستاجر را اطلاع دارد به سازمان تامین اجتماعی اطلاع دهد و سازمان تامین اجتماعی اطلاع هم از طریق نعبات سازمان ملزم به پیگیری وصول جهت ارائه خدمات به کارگران از خواهد بود و در غیر این صورت طبق قانون صاحب ملک هم در این قضیه دخیل است و باید درپراخت حق بیمه اقدام کند.

انتهای پیام/
 

برچسب ها: تسویه ، تخلیه ، املاک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجید سیری
۲۰:۵۱ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
باسلام...چرا مالک یا موجر باید .حق بیمه ای تامین اجتماعی مستاجر را پرداخت کند.این خلاف شرع می‌باشد.چرادیوان اداری.مجلس ب این موضع رسیدگی نمی‌کنند.این عدل علی.
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۹:۴۳ ۰۱ اسفند ۱۳۹۹
با سلام ما به بدبختی اجاره مان را از مستاجر می گیریم چه برسد بتولنیم بدهی های تامین اجتماعی را وصول کنیم چرا قانونی اقدام نمی کنید وبه نغع خود در خصوص،مال مردم تصمیم می گیرید
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۸:۴۸ ۰۱ اسفند ۱۳۹۹
با سلام ما به هزار بدبختی خون جگر پول کرایه مان را از مستاجر می گیریم چه برسد پول تامین اجتماعی را بتوانیم وصول کنیم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۴۳ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
من بامستاجرقرارداداجاره دارم ولی پس ازتخلیه متوجه شدم مستاجربه تامین اجتمایی بدهکاراست درصورتی که سازمان هیچ اطلاعی بمن نداده چگونه میتواندادعاکند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۱۵ ۲۶ مهر ۱۳۹۶
سلام ایا از طریق کد پستی میتوان از بدهی مغازه خود باخبر شد ؟من سرقلفی مغازه در پاساژ دارم مراحل اطلاع از بهی چطور میباشدحتی شعبه را نمیدانم
Germany
حمید رضا مجرد
۱۴:۴۶ ۲۵ مهر ۱۳۹۶
طبق رای دیوان عدالت اداری با استناد به نظریه فقهای شورای نگهبان ، وصول مطالبات بیمه از شخصی بغیر از کارفرمای کارگاه خلاف موازین شرعی است . حال با توجه به رای دیوان عدالت اداری و نیز نظریه شورای نگهبان ایا ملزم کردن موجر ملک استیجاری به پرداخت بدهی مستاجر مطابق خبر فوق شرعی و قانونی است ؟؟؟
آخرین اخبار