معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: کار ساخت چهار واحد آموزشی در پردیس آغاز شده که با پیشرفت کمی همراه بوده و مشکلاتی از نظر نقدینگی و تامین اعتبار در تکمیل ‌این پروژه‌ ها وجود دارد.

مرتضی رئیسی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: حداقل پنج واحد آموزشی باید تا آغاز سال جدید تحصیلی در پردیس بهره ‌برداری شود تا شرایط تراکم فعلی دانش ‌آموزان را در این شهر حفظ کنیم.

وی ادامه داد: نتیجه ‌این بازدید و جلسه و جمع ‌بندی‌ ها و آمار ارائه شده از سوی آموزش و پرورش شهرستان پردیس انجام و مشخص شد که حداقل پنج واحد آموزشی باید تا آغاز سال جدید تحصیلی آماده شود تا شرایط تراکم فعلی دانش ‌آموزان را در شهر پردیس حفظ کنیم.

رئیسی افزود: مقرر شد تا از‌ مجموع این واحدهای آموزشی، یک واحد توسط سازمان نوسازی مدارس و چهار واحد آموزشی توسط شرکت عمران شهر جدید پردیس تکمیل شود و به مرحله پایانی برسد.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: مقرر شد تا جلسه ‌ای با حضور مسئولان رده بالاتر در وزارت راه و شهرسازی، استانداری تهران و وزارت آموزش و پرورش تشکیل و ‌این مشکلات رفع شود.

وی ادامه داد: راهکاری که وجود دارد تا با تراکم زیاد دانش ‌آموز مواجه نشویم و یا محصلی بدون فضای آموزشی نماند، این است که مقرر شد از طریق شرکت مادر تخصصی عمران کشور پیگیری صورت گیرد تا فضاهایی که در شهر پردیس وجود دارد و قابلیت تبدیل شدن به فضای آموزشی را طی کوتاه مدت دارا هستند، به صورت موقت‌ در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.

رئیسی افزود: تلاش ما‌ این است که در آغاز سال تحصیلی، شرایطی را فراهم کنیم که مشکلی برای شهروندان از نظر تحصیل دانش ‌آموزان به خصوص در مقاطع پایین تحصیلی ‌ایجاد نشود.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: تمام تلاش خود را به کار می‌بریم تا بتوانیم ظرف‌ دو ماه باقیمانده، حداقل‌های مورد نیاز را برای دانش ‌آموزان فراهم کنیم؛ هر چند وظیفه ما ‌این است که امکانات حداکثری را‌ ایجاد کنیم ولی شرایط پیش ‌آمده ‌ایجاب می ‌کند تا ‌اقداماتی را صورت دهیم تا دانش ‌آموزان مشکلی برای ثبت نام و تحصیل نداشته باشند.

وی ادامه داد: در ‌این راستا، مسئولان آموزش و پرورش شهرستان پردیس، شرکت عمران شهر جدید پردیس، شهرداری و فرمانداری پردیس در تلاش هستند و اهتمام ویژه‌ ای به این امر دارند.

رئیسی افزود: استانداری تهران نیز به جد پیگیر رفع ‌این مشکل در شهرستان پردیس است و امیدواریم شرمنده خانواده‌ ها نشویم/س.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.