قاضی‌زاده هاشمی گفت: در موضوع جمعیت باید اقناعی برخورد شود و دولت و مجلس در این مقوله نباید هیجانی و شتاب‌زده تصمیم بگیرند.

سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: در مورد جمعیت باید اقناعی برخورد شود و دولت و مجلس در این مقوله نباید هیجانی و شتاب‌زده تصمیم بگیرند زیرا ما تجربه‌ خوبی را دو دهه قبل نداریم.

وی افزود: استقلال و امنیت و پیشرفت کشور نیاز به نیروی جوان دارد و ما نباید اجازه بدهیم مانند برخی از کشورهای شیوع باروری کاهش پیدا کند و جمعیت ما پیر شود و بی‌توجهی و غفلت موجب پشیمانی شود و ما نباید به روشهایی متوسل شویم که معمولا پاسخی نمی‌دهد.

وی ادامه داد: ما باید مسیری را دنبال کنیم که مردم قبول دارند و می‌پذیرند و به یک کار فرهنگی عمیق نیاز است و از کارهای سطحی باید جلوگیری شود.

هاشمی در خصوص آمار 35 درصدی ناباروری در آقایان خاطر نشان کرد: اگر وارد شیوه ایجاد این آمارها شویم اشکالاتی در آن وجود دارد چون جمعیت کشور ما همچنان جوان است ما 3 میلیون زوج نابارور در کشور داریم و برنامه‌هایی داشتیم تا منجر به حمایت بیشتر این زوج در قالب بیمه‌ها و هزینه‌های دارو و دوره‌های درمان شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آذری
۰۱:۰۹ ۲۰ تير ۱۳۹۳
باید بیشتر از این ها باید تحقیق کنیم بجز مورد ناباروری مثلا برای جمعیت امروز چکار کنیم چه نیاز هایی دارند ایا جمعیتمان را افزایش بدیم تا در صد فقر و بیکاری زیاد شودو خیلی موارد دیگر
Australia
داود
۰۱:۰۲ ۲۰ تير ۱۳۹۳
احسنت من هم باشماموافق هستم هنوز تعداد زیادی ازمتولدین سال67 به بعد مجرد و تعدادقابل توجهی بیکارهستند ونصف این افراد فقط کارموقت دارند انهم از امنیت شغلی برخوردار نیستند.پس ازدیاد جمعیت درحال حاضربجزبدبحتی چیزدیگری نصیب مردم نمیشود.
Netherlands
Alireza
۰۰:۴۰ ۲۰ تير ۱۳۹۳
دولت و مخصوصا مجلس جو گیرن...جو میگیره یه کاری رو عجولانه و احساسی انجام میدن...اثرات و نتایج این شتاب زدگی ها رو هم مردم متحمل میشن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۲۰ تير ۱۳۹۳
سلام
بابا جان کمی رشد جمعیت نه مربوط به برنامه تنظیم خانوداده در سالهای گذشته است نه شعار فرزند کمتر زندگی بهتر همه و همه وهمش مربوط به گرانی و حقوق پایین کارگر و کارمند جماعت است ، اگر همانطوری که مصرف انرژی و .... ما را با اروپا مقایسه میکنند سطح درآمد مان را نیز با انها مقایسه میکردن ، الان ایرانی جماعت هر خانواده ای حداقل 4 فرزند نداشت .
با درآمد بین 800 هزار تا یک میلیون زن گرفتن هم اشتباه است چه رسد به بچه دار شدن من خودم به داشتن 4 فرزند معتقد هستم ولی الان تو خرج 2 تای که دارم مانده ام و به این نتیجه رسیدم که داشتن 2 فرزند اشتباه (خریت ) است و بس .
خواهشاً به جای بحث و جدل و قانون گذاشتن برای مبارزه با جلوگیری از بچه دار شدن حقوقها را افزایش دهید خواهید دید که جمعیت روز به روز اضافه خواهد شد سال 89 احمدی نژاد یک میلیون داد هنوز دفترچه را نگرفته بودیم همین مجلسی ها کلی ... حالا بعد سه سال میشین بر ضد جلوگیری کننده گان قانون بنویسن آقایان درامدها پایینه ، پایینه .... خودتان را با حقوق های چند ده میلیونی در جامعه اقلیت با حقوق زیر یک میلیون در جامعه اکثریت مقایسه نکنین ، نکنین ....
پراید شد 20 میلیون یعنی 110 درصد قیمتش افزایش پیدا کرده اما حقوق 600 هزارتومانی ما 20 درصد . ارابه مرگ را هم نمیشود خرید بماند بماند کو گوش شنوا
Iran (Islamic Republic of)
محمد تهرانی
۱۹:۴۸ ۱۹ تير ۱۳۹۳
در این کشور از سیاست داخلی گرفته تا سیاست خارجی حتی در دولت نهم و دهم بهداشت هم متاثر ا این سیاست احساسات بوده است .

ایران = احساسات به توان 10

آقای دکتر وزیر بهداشت از زخمات شما تشکر می شود
Iran (Islamic Republic of)
اختلاف طبقاتی
۱۹:۴۰ ۱۹ تير ۱۳۹۳
باسلام عامل اصلی اختلاف طبقاتی است زیرا پول می رود بجیب یک عده خاص بنابراین ازبقیه کم می شود وبه انهااضافه می گردد بطور خیلی زیاد 2باز این عامل از نظر فرهنگی هم تاثیر پذیر است .مردم می خواهند خودشان را به انها برسانند در این میان بچه دار نمی شوند.
United States of America
ناشناس
۱۹:۱۰ ۱۹ تير ۱۳۹۳
چی میگی؟
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۱۸:۱۹ ۱۹ تير ۱۳۹۳
علت رغم بالای ناباروری چیست؟خیلی مشکوکه ایا در راستای سیاست کنترل جمعیت نیست؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۱۹ تير ۱۳۹۳
75میلیون نفر با این مدیریت برا کشور زیادی هم هست
کار برا جوانان پیدا کنید بعد به فکر افزایش جمعیت باشید
جلوی گرونیرو بگیریدو..................
Iran (Islamic Republic of)
آتینا
۱۶:۴۲ ۱۹ تير ۱۳۹۳
شما محبت کنید پول فراهم کنید برای شروع زندگی افراد با توان باروری بالا هستند که هنوز مجردند جمعیت افزایش می دیم مشکل امثال خانه و کار است
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۶:۲۱ ۱۹ تير ۱۳۹۳
حررررررررررررررررررررف دل ما رو میزنه این وزیر.
خیلی دوسش دارم به خاطر خوش فکر بودنششووووون!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۱۷ ۱۹ تير ۱۳۹۳
آماری که از زوجین فرمودید مربوط به ناباروری نیست بلکه بخاطر عدم مساعد بودن شرایط قصد بچه دار شدن ندارند نه که نازا هستن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۹ تير ۱۳۹۳
وزارت بهداشت جدیدا" مصوبه ای را علیه د انشجویان متاهل تصویب نموده که دانشجویان متاهل غذای دانشجویی ندارند و نحوه خدمات خوابگاهی نیز به درستی داده نمی شود این مصوبات بیشتر باعث شده دیگر کسی به فکر ازدواج نباشد و یا مشکلات زندگی متاهلی و دانشجویی زیاد گردد خواهشا"پیگیر شوید.
آخرین اخبار