گروهک‌های تروریستی بر سر سرقت نفت خام از چاههای نفتی سوریه با یکدیگر می جنگند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه، سوریهگروهک‌های تروریستی مورد حمایت کشورهای خارجی بر سر سرقت نفت خام از چاههای نفتی سوریه با یکدیگر می جنگند.

 نفت این کشور یکی از موضوعات مورد منازعه و کشمکش گروهک‌های تروریستی در این کشور شده است و این گروهک‌ها بر سر سرقت نفت سوریه برای قاچاق آن به ترکیه با یکدیگر رقابت می کنند.

 داعش و النصرة از این طریق سعی در کسب درآمد و استفاده از آن برای خرید تسلیحات و تامین تحرکات تروریستی خود علیه مردم سوریه دارند. یکی از عوامل اشتیاق این گروهک‌های تروریستی برای دستیابی به منابع نفتی سوریه و جنگ با یکدیگر بر سر آن، طرح های استعماری ترکیه است. وزیر نفت درباره نحوه قاچاق نفت سوریه گفته است:  افراد مسلح با استخراج نفت از چاه‌هایی که نفت آن بدون نیاز به تجهیزات قابل استحصال است و به کمک تانکر های کوچک آن را به تانکرهای بزرگتر انتقال می دهند سپس تانکرهای بزرگتر نفت خام را به ترکیه یا عراق می برند تا درآنجا فروخته شود. بخشی از این نفت خام نیز در محل تصفیه می شود تا مورد استفاده قرار گیرد.

روسیه با ارائه پیش نویس قطعنامه ای به شورای امنیت خواستار مقابله با فروش غیرقانونی نفت توسط گروهکهای مسلح فعال در سوریه شده است و هرگونه واردات یا صادرات نفت از کشورهای دارای حاکمیت مشخص را نقض قوانین بین المللی به شمار آورده است.

در این پیش نویس درباره تسلط یافتن گروهک‌های تروریستی و از جمله داعش و جبهة النصرة بر چاههای نفت سوریه ابراز نگرانی شده است و هرگونه مشارکت مستقیم یا غیر مستقیم در خرید و فروش نفت سوریه را محکوم کرده است.

این شبکه افزود ترکیه دیگر اقدامات تروریستی خود را پنهان نمی سازد و گروههای تروریستی متحد این کشور برسر کسب حمایت ترکیه با یکدیگر می جنگند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار