مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان مرکزی گفت: چهار و نیم درصد حمل بار کشور در این استان انجام می شود.

 ˈغلامرضا مشرفیˈ در گفتگو باخبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، افزود: سالانه 381 میلیون تن بار در کشور جابه جا می شود که سهم استان مرکزی از آن 17 میلیون تن است.
وی ادامه داد: میانگین حمل بار توسط کامیون های کشور 14 و دو دهم تن می باشد که این میزان در استان مرکزی 15 و دو دهم تن است.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان مرکزی خاطر نشان کرد: 518 هزار راننده کامیون در سطح کشور وجود دارد که 12 هزار و 264 نفر آنها در استان مرکزی فعالیت دارند.
مشرفی یادآور شد: در بهار امسال سه میلیون و 657 هزار و 801 تن بار توسط هشت هزار و 329 دستگاه خودروی باری به سایر نقاط کشور حمل شده است.
وی ادامه داد: همچنین در این مدت یک میلیون و 100 هزار مسافر از استان مرکزی به سایر مناطق کشور جا به جا شده اند.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان مرکزی افزود: این مسافران توسط 300 دستگاه اتوبوس، یک هزار و 400 دستگاه مینی بوس و 500 دستگاه سواری در استان مرکزی جابه جا شدند.
وی خاطر نشان کرد: در بهار امسال برای رانندگان استان مرکزی 12دوره بدو خدمت و 20 دوره آموزشی حین خدمت برگزار شده است.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان مرکزی بیان کرد: 13 مجتمع خدمات رفاهی، پنج مرکز معاینه فنی خودرو های سبک و سنگین و 11 شرکت خدمات امداد رسانی خودرو به ارائه خدمات در استان مرکزی مشغول هستند.
استان مرکزی به عنوان پایتخت صنعتی ایران تقریبا در مرکز قرار دارد و این استان اتصال دهنده شهرهایی نظیر تهران و قم به استان های همجوار مانند استان لرستان و استان همدان است.
استان مرکزی 540 کیلومتر راه اصلی معمولی، 320 کیلومتر راه بین شهری و 700 کیلومتر راه های روستایی است./س
برچسب ها: حمل ، نقل ، کالا ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.