قزوین/

40 درصد اراضی کشاورزی بخش بشاریات به روش مدرن آبیاری می شوند

بخشدار بشاریات گفت: هم اکنون 40 درصد از اراضی کشاورزی این بخش به روش مدرن آبیاری می شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛

ˈذکریا رضوانیˈ  تاکید کرد: اصلاح روش آبیاری از سنتی به مدرن در این میزان از اراضی این بخش در راستای بهره وری و صرفه جویی در مصرف آب و افزایش راندمان در تولید محصولات کشاورزی صورت گرفته است.

وی با اشاره به کمبود آب در برخی از روستاهای بخش بشاریات، افزود: با توجه به بحران آب شرب در برخی از روستاها از جمله حاج تپه، خرم پشته، نودوز و گلزور با برنامه ریزی های انجام داده مانع از قطعی آب و بوجود آمدن مشکل در روند آبرسانی به این مناطق شده ایم.

رضوانی با اشاره به اینکه برخی روستاییان این بخش در مصرف آب زیاده روی می کنند، اظهار کرد:

در این رابطه تذکرات لازم به اهالی روستاهای این بخش صورت گرفته است.

بخشدار بشاریات اضافه کرد: در بخش فرهنگ سازی نیز چگونگی استفاده بهینه و مصرف صحیح آب در فصل تابستان به اطلاع روستاییان این بخش رسیده است.

این مسوول با توصیه به کشاورزان بخش بشاریات برای پرهیز از کشت و تولید محصولات پرآب بر و صرفه جویی گفت: به دستگاههای مربوطه پیشنهاد شده است تا با تجهیز کردن چاههای آب کشاورزی به کنتورهای هوشمند، بتوان مدیریت بهتری نسبت به منابع آبی داشت.

وی، منویات مقام معظم رهبری در خصوص صرفه جویی در بخش انرژی را راهگشای بخشداران برای مدیریت بهتر منابع یاد کرد و در پایان گفت: با توجه و عمل به فرمایشات رهبری می توان شاهد مصرف مناسب انرژی و پیشگیری از اسراف در این بخش بود.

بخش بشاریات از توابع شهرستان قزوین با 720 کیلومتر مربع وسعت و 32 روستای دارای سکنه به مرکزیت شهر خاکعلی در 30 کیلومتری شرق قزوین قرار دارد/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.