"دوری گلد" مشاور بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با بی بی سی گفت این که حملات اسراییل به غزه به جنگی تمام عیار منجر نشود به حماس بستگی دارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازبی بی سی؛  "دوری گلد" در گفتگو با زینب بداوی مجری این شبکه در پاسخ به این سئوال که آیا درگیری در غزه می تواند تبدیل به جنگی تمام عیار شود گفت این مسئله بستگی به تصمیم حماس دارد. وی گفت حماس طی یک هفته اخیر حملات راکتی به قلب اسراییل و نه فقط مناطق جنوبی اسراییل را افزایش داده است.
نزدیک به یک میلیون اسراییلی تحت تاثیر قرار گرفته اند. تنها دوشنبه شب شاهد اصابت هشتاد راکت به اسراییل بودیم. این مسئله است که اسراییل تحمل نخواهد کرد با این حال اسراییل در حال واکنش به اقدامات تحریک آمیز طرف مقابل است.
گلد گفت به هیچ وجه قصد ندارم درباره عملیات ارتش هیچ پیش بینی صورت دهم اما به طور آشکار همه گزینه ها روی میز قرار دارد ارتش اسراییل مصمم به پایان دادن به حملات راکتی حماس به غیرنظامیان اسراییلی است و هر اقدام که بتواند صورت می دهد تا به طور کامل به این حملات راکتی خاتمه دهد و زندگی مردم اسراییل را به حالت عادی بازگرداند.
گلد در پاسخ به سئوالی درباره میزان فشار شخصیت های تندرو در اسراییل برای اقدام شدیدتر ضد غزه گفت من سالها است که نتانیاهو را می شناسم وی به هیچ وجه به نظرسنجی ها توجهی ندارد و هر کاری که برای امنیت اسراییل لازم است انجام خواهد داد تا به آرامش و صلحی برسد که همه کشورهای دیگر بر آن تاکید دارند و با تشکیلات امنیتی خود نشست برگزار خواهد کرد تا به ارزیابی اقدامات لازم برای برقراری این آرامش بپردازد.
این حملات نه در لندن نه در پاریس و هیچ جای دیگر تحمل نمی شود.
وی همچنین درباره اظهارات ابوردینه مسئول بلندپایه تشکیلات خودگردان فلسطینی که گفته است این حملات اسراییل فرصت صلح را نابود می کند گفت باید بگویم اگر حماس به حملات راکتی به اسراییل خاتمه دهد این درگیری به سرعت حل و فصل خواهد شد اسراییل باید اطمینان حاصل کند که حماس یک ماه دیگر این حملات را از سر نمی گیرد. این واقعا مایه تعجب است که سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطینی سرزمین های داخل اسراییل را سرزمین های اشغالی توصیف می کند.
گلد همچنین درباره ادعای رژیم صهیونیستی که حماس سه نوجوان اسراییلی که هفته گذشته جسدشان پیدا شد ربوده و کشته است گفت دستگاههای اطلاعات داخلی اسراییل دو مظنون برای این حادثه معرفی کرده اند که عضو حماس هستند. ما اطلاعات کاملا آشکاری داریم که نشان می دهد حماس در این ماجرا دست داشته است بعلاوه حماس از این اقدام تقدیر کرده است. زمانی که نوجوان فلسطینی توسط یک یهودی اسراییلی ربوده و کشته شد همه طیف های سیاسی آمریکا آن را محکوم کردند اما زمانی که سه نوجوان فلسطینی ربوده و کشته شدند حماس این اقدام را تحسین کرد.
بنابراین تفاوت های زیادی میان رویکرد دو طرف درباره این مسئله دارد با این حال به طور مشخص بیانیه های حماس و اطلاعاتی که اسراییل دارد نشان می دهد که این اقدام حماس بوده است.
وی در پاسخ به اشاره مجری برنامه که گفت دو نفری که اسراییل اعلام کرده متهم هستند افرادی هستند که سابقه اقدام مستقل از حماس دارند گفت این یک حقه قدیمی است و تروریست ها مدتها است که از این حقه ها استفاده می کنند. اگر به خاطر داشته باشید سازمانی به اسم سپتامبر سیاه وجود داشت که جنبش حماس آن را ایجاد کرده بود زیرا آنها نمی خواستند به طور مستقیم مسئول حملات گروه سپتامبر سیاه معرفی شوند.
بنابراین زمانی که تشکیلات امنیتی اسراییل اعلام می کند حماس در این حمله دست داشته است باید باور کرد که حماس در این حمله دست داشته است زیرا سازمان های اطلاعاتی اسراییل مطلبی را اعلام نمی کنند که به طور دقیق بررسی نشده باشد.
وی گفت تاکنون اسراییل نتوانسته است این افراد را بازداشت کند.
این افراد اکنون در محلی در کرانه باختری پنهان شده اند و اگر مسئولان تشکیلات خودگردان بیشتر کمک می کردند شاید ما اطلاعاتی درباره محل آنها به دست می آوردیم.
وی اضافه کرد اگر اسراییل این افراد را بازداشت کند به طور قطع عدالت را در برابر آنها برقرار خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار