لکه‌های آتش همچنان ییلاق را می‌سوزاند

در آتش سوزی که صبح دیروز در محدوده ییلاق پارک ملی گلستان رخ داد اگر چه در شامگاه دیروز خاموش شد ولی لکه‌های آتش همچنان ییلاق را می‌سوزاند.

 امیر روشن معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: آتش سوزی در محدوده ییلاق پارک ملی گلستان که در ساعت 10صبح دیروز رخ داد حدود 400هکتار از مساحت پارک ملی را سوزاند.

وی با بیان این که این آتش سوزی به احتمال زیاد عمدی بوده است، افزود: با تلاش مأموران اجرایی محیط زیست، همکاران هلال احمر و منابع طبیعی این آتش سوزی تا صبح امروز کنترل شد ولی لکه‌هایی از آتش در این پهنه از پارک ملی (محدوده ییلاق) هنوز روشن است.

وی ادامه داد: به دنبال این اتفاق شکار 3رأس مرال، یک رأس میش همراه بره‌اش و یک شوکا به ما گزارش شد که از منزل متخلف  کشف شد.

روشن تصریح کرد:‌محدودیت منابع انسانی( محیط بانان) کمبود امکانات و تجهیزات در پارک ملی گلستان و اعتبارات مالی زمینه ساز چنین حوادثی است.

معاون فنی اداره حفاظت محیط زیست گلستان با اشاره به جاده پارک ملی گلستان و ارتباط آن با آتش سوزی‌های اخیر اظهار داشت: متأسفانه وزات راه و پیمانکار جاده پارک ملی گلستان به تعهدات خود برای تأسیس این جاده عمل نکرده‌اند و این موضوع ارتباط مستقیمی با آتش سوزی‌های  اخیر این پارک  دارد.

وی خاطرنشان کرد: دیروز و امروز یک فروند بالگرد به منظور شناسایی و ارزیابی پهنه حریق و همچنین بررسی علت آتش سوزی به منطقه اعزام شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: آتش ، پارک ، گلستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار