مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی در دیدار با عیسی ساوه شمشکی نماینده وزیر ورزش و جوانان در توسعه ورزشهای زمستانی کشور گفت : تله اسکی دوم پیست به زودی برای زمستان 93 راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه  خبرنگاران تبریز ،اسبقیان افزود : پیست اسکی سهند تبریز بدون هیچ مشکلی در اختیار علاقمندان به ورزشهای زمستانی و خانواده ها در زمستان 92 قرار گرفت دارد و تمامی امکانات و عوامل برای رفاه حال ورزشکاران و خانواده ها تمام تلاش خود را برای رفع نواقصات به خوبی انجام داده شد.

اسبقیان افزود : جاده و مسیر دسترسی به پیست با دستور اکید دکتر جبارزاده استاندار آذربایجانشرقی هر پنجشنبه و جمعه هر هفته فصل زمستان و اسکی پیست در اختیار علاقمندان قرار گرفت و در سال 1393 نیز با تمام توان پیست اسکی سهند تبریز در خدمت اسکی بازان و علاقمندان خواهد بود.

وی افزود : تله اسکی دوم پیست سهند تبریز با نظر فنی فدراسیون اسکی کشور ، اشیانه برف کوب ، توسعه و تقویت برق ، گاز و شبکه آب رسانی به زودی راه اندازی خواهد شد تا پیست با 2 تله اسکی و بهترین امکانات در اختیار علاقمندان باشد.

اسبقیان اسکی استان را یکی از مستعدترین رشته های وزرشی در کشور دانست و گفت : اسکی آذربایجانشرقی از دیرباز یکی از پیشروهای این رشته در کشور بوده و به لحاظ زیرساختهای مناسب و کوهستانی بودن منطقه و وجود پیست های سهند تبریز و پیام مرند توانایی تبدیل شدن به مراکز استعدادیابی در کشور و منطقه را داراست.

وی در خصوص حمایت از برنامه های پیش روی هیات اسکی گفت : ایجاد زیرساختهای دیگر و پیست های دیکر در استان و برگزاری اردوهای تیم ملی و ایجاد مرکز استعدادیابی شمالغرب کشور از مهمترین برنامه های پیش روی هیات است.

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی در ادامه بیان داشت : اسکی روی چمن در استان ظرفیت های خوبی دارد و نیاز است پیست های مناسب شناسایی و اقدامات لازم برای احداث در آن آغاز شود.

اسبقیان در خصوص پیست اسکی سهند تبریز افزود: با تکمیل و راه اندازی خط دوم تله اسکی ، این پیست تبریز به مرکزیت استان آذربایجان شرقی به عنوان مرکز گردشگری و توریسم ورزشی در این استان تبدیل خواهد شد و مقرر شد نواقصات پروژه تله اسکی (فاز دوم ) پیست اسکی سهند با مکاتبات و پیگیریهای لازم از قبیل سازماندهی و اصلاح پروفیل های مسیر و سونهای تله اسکی و صندلی ها نصب شود و راه اندازی کوپل موتور و گیربکس و تابلو فرمان و اصلاح سیم کشش خط و میکروسویچها را سریعا" اجرایی نمایند که این مشکلات با حضور شرکتهای خصوصی  نظر فنی فدراسیون بزودی حل خواهد شد.
 
انتهای پیام/ش/ن
برچسب ها: راه اندازی ، تله ، اسکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.