بی بی سی تاکید کرد هر بار که میان حماس و اسرائیل جنگ رخ داده، محبوبیت حماس افزایش یافته است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی، جیمز رینولدز در گفتگوی مستقیم از عسقلان گفت در عسقلان هر بار که آژیر خطر به صدا در می‌آید مردم چند ثانیه فرصت دارند به پناهگاه یا جای امن بروند.

 البته سامانه ضد موشکی گنبد آهنین برای مقابله با راکتهای شلیک شده مستقر شده است. ما نمی‌دانیم آیا واقعا راکتهایی که فلسطینیان شلیک کرده‌اند در عسقلان فرود آمده است یا خیر. در هر حال مردم مجبورند با شنیدن آژیر دنبال سرپناه باشند. البته در نوار غزه نیز حملات گسترده اسرائیل باعث موج گسترده وحشت در میان فلسطینیان شده است. 

خبرنگار بی بی سی افزود به نظر می‌رسد هر بار حماس تلاش داشته است قدرت خود را نشان دهد. در ده یا پانزده سال گذشته ، هر بار که میان حماس و اسرائیل جنگ شده است، محبوبیت حماس افزایش یافته است.

 بسیاری از مردم فلسطین بر این باورند حماس از حقوق آنها دفاع می‌کند. به علاوه این بار احتمالا حماس خواسته است نشان دهد که برد موشکهایش نیز افزایش یافته است. در واقع این بار نه فقط عسقلان با موشکهای حماس تهدید می‌شود بلکه موشکهایی که از غزه شلیک می‌شود به تل آویو و حتی دورتر از آن به خضیره نیز رسیده است. 

جیمز رینولدز درباره حمله زمینی اسرائیل هم گفت احتمال حمله زمینی اسرائیل به نوار غزه زیاد است. من درباره این مسئله از موشه یعلون وزیر دفاع اسرائیل پرسیدم و او هم گفت ما به هر طریق ممکن از هوا و زمین جلوی حماس را می‌گیریم. آنچه جالب است این است که بسیاری از اسرائیلیها خواستار اقدام شدیدتر دولت و ارتش برای حفظ امنیت مردم هستند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار