ادوارد اسنودن کارمند سابق دستگاه اطلاعاتی آمریکا فاش کرده که ظهور داعش نتیجه همکاری اطلاعاتی سه کشور آمریکا، انگلیس و رژیم اسرائیل است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران پایگاه خبری سومریه نیوز، ادوارد اسنودن کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا فاش کرده است که این سازمان با همکاری دستگاه اطلاعاتی انگلیس واسرائیل شرایط را برای ظهور گروه داعش فراهم نموده است.

پایگاه  "The Intercept" با این مطلب اعلام کرده است که دستگاه‌های اطلاعاتی 3 کشور آمریکا، انگلیس و اسرائیل در تلاش بوده اند تا گروهی تروریستی را که قادر باشد تا نیروهای تندرو و رادیکالی را در سراسر جهان در یک مکان جمع کند، در طی عملیاتی با نام "لانه زنبورها"  تشکیل دهند.

طبق اسناد فاش شده آژانس امنیت ملی آمریکا، این سازمان اقدام به اجرای یک طرح انگلیسی قدیمی که به نام "لانه زنبورها" در حمایت از رژیم صهیونیستی بوده و طبق آن باید، دینی تشکیل شود که دارای شعارهای( به اصطلاح) اسلامی باشد و از مجموعه ای از احکام رادیکالی که هر تفکری با آن مخالف است، تشکیل شود.

طبق اسناد اسنود ، تنها راه برای حمایت از اسرائیل، ایجاد دشمنی نزدیک به مرزهای آن است.

طبق افشائیاتی که پایگاه The Intercept منتشر کرده، "ابوبکر بغدادی" علاوه بر دوره هایی در فن خطابه گری و الاهیات یک دوره آموزشی فشرده یکساله برای آموزش نظامی به دست عناصر موساد را دیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار