سخنگوی کمیسیون عمران گفت: دولت اعلام کرده که به زودی طرح مسکن اجتماعی را تقدیم مجلس خواهد کرد تا در کمیسیون مربوطه مورد بررسی قرار بگیرد.

"منصور آرامی" نماینده هرمزگان و بندرعباس در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، درباره آخرین وضعیت طرح مسکن اجتماعی، گفت:در حال حاضر چیزی به صورت مستند و کامل از سوی دولت به دست مجلس شورای اسلامی نرسیده است.

وی با بیان اینکه کمیسیون عمران منتظر ارائه گزارش دولت است، افزود: دولت یازدهم اعلام کرده بود که به تعهدات دولت گذشته در پروژه مسکن مهر پایبند است و آن را به پیش می‌برد.

سخنگوی کمیسیون عمران با تاکید بر اینکه حتی جزئیات طرح مسکن اجتماعی به دست ما نرسیده، تصریح کرد:  قرار بود دولت تدبیر و امید در سه ماه اول سال جاری برنامه‌های خود را درباره این لایحه ارائه دهد، مطالعات اولیه این طرح به دستمان رسید، اما کفایت نمی‌کرد.

عضو کمیسیون عمران خاطرنشان ساخت: دولت اعلام کرده که به زودی طرح مسکن اجتماعی را تقدیم مجلس خواهد کرد تا در کمیسیون عمران  مورد بررسی قرار بگیرد.

گفتنی است، دولت یازدهم به جای مسکن مهر به دنبال اجرای طرح مسکن اجتماعی است، طرحی که قرار است برای تامین مسکن اقشار آسیب پذیر ضعف‌های مسکن مهر را نداشته باشد، اما این طرح چیست؟

بنابر گفته‌های وزیر راه و شهرسازی این طرح تلفیقی خواهد بود از مسکن استیجاری و اصلاح بافت‌های فرسوده که در برنامه چهارم تدوین شده بود ولی در دولت‌های نهم و دهم معلق شد.

اجرایی شدن ایده «مسکن اجتماعی» بعد از اینکه دولت یازدهم اعلام کرد مسکن مهر موجب تورم شده و آن پروژه را ادامه نمی‌دهد مسکن اجتماعی در کنار سایر برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی یکی از امید های اصلی شهروندان برای صاحب خانه شدن  است. 

واحدهای مسکونی در طرح مسکن اجتماعی قرار است به صورت اجاره در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

گفتنی است این طرح دولت قرار است سالانه ۵۰هزار واحد مسکن مهر برای دهک‌های پایین جامعه که با شیوه‌های معمول امکان خانه‌دار شدن آنها سخت یا غیرممکن است، بسازد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار