رئیس سابق سرویس اطلاعاتی انگلیس تصریح کرد سران سعودی چشم خود را به روی بودجه‌های کلانی که به سوی داعش سرازیر می‌شود، بسته‌اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از "میدل‌ایست آی"، سر ریچارد دیرلاو، رئیس سابق سرویس اطلاعاتی انگلیس (MI6)، عربستان سعودی را به چشم‌پوشی از حمایت مالی ترویست‌های داعش در منطقه متهم کرد.

دیرلاو طی سخنرانی خود در موسسه خدمات سلطنتی انگلیس 
(RUSI)
(RUSI) در لندن، اعتراف کرد "بندر بن سلطان" رئیس سابق سرویس اطلاعاتی عربستان، پیش از وقوع حملات ترویستی 11 سپتامبر به او گفته جنگ‌های فرقه‌ای قریب‌الوقوعی در خاورمیانه آغاز خواهند شد، "تا آن موقع، زمان زیادی باقی نمانده است".

دیرلاو علی‌رغم پذیرفتن شکاف‌های عمیق میان سران سعودی بر سر سیاست‌های منطقه‌ای این کشور، افزود، "با این وجود،‌ این افراد تمایل زیادی به برنامه‌های نظامی دارند که نسبت به تغییر برخی شرایط در منطقه عمل کنند."

او در ادامه سخنان خود تصریح کرد، "به نظر من سران این کشور چشم خود را به روی بودجه‌های کلانی که به سوی داعش سرازیر می‌شود، بسته‌اند. امکان ندارد  این گروه تروریستی با اعضای کمی که دارد، توانسته باشد بدون کمک‌های مالی خارجی به فعالیت خود ادامه دهد. پیشرفت‌های داعش در عراق نیز نتیجه مستقیم بودجه‌های هنگفتی است که به طور مداوم دریافت می‌کند."




انتهای پیام/
برچسب ها: عربستان ، داعش ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار