معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان بر رفع مشکلات ورودی ادارات و سرویس های بهداشتی آنها برای معلولان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ؛  ابراهیم الهی تبار در کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان همدان گفت : تا کنون 50 درصد ادارات و نهاد های دولتی این مشکلات را برطرف کرده اند و دیگر دستگاه های دولتی استان هم موظفند تا پایان سال آینده تمامی این مشکلات را برطرف کنند .

وی بر استفاده از کارشناسان برای برنامه ریزی و اجرا امور فرهنگی هم تاکید کرد و افزود :باید مشکلات استخدامی و معیشتی معلولان بیش از گذشته در دستور کار دستگاه های مربوطه قرا گیرد.

 مدیر کل بهزیستی استان همدان هم از اجرایی نشدن تعهدات دستگاه های دولتی در استخدام معلولین خبر داد و گفت :15 درصد جامعه ما معلولین تشکیل می دهند و بر اساس قانون باید سالانه 3 درصد از استخدامی ها به معلولین اختصاص یابد .

سوری افزود:پارسال از استخدام های استان تنها 6 نفر را معلولین تشکیل دادند و آنها در اداران آب و فاضلاب ، جهاد کشاورزی ، آموزش و پرورش و شهرداری مشغول به کار شده اند .

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان هم از ایجاد 77 موسسه قرآنی در استان خبر داد و گفت : امسال اعتبارات مسابقات قرآنی مشخص شده است و توجه به برنامه های قرآنی در دستور کار ما قرار دارد.

 عبادی از اجرای 6 جشنواره  مهم فرهنگی در استان هم خبر داد و گفت : امسال جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ، رضوی ، حکمت بوعلی ، هفته خبرنگار و جشنواره تئاتر نهاوند مهمترین برنامه های فرهنگی استان به شمار می روند.

 مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان هم از برگزاری برنامه های تلاوت قرآن کریم همزمان با ماه مبارک رمضان در13نقطه استان خبر داد و گفت : 3 مورد از این جایگاه تلاوت ها در همدان قرار دارد و با هکاری صدا و سیما تلاوت از حسینیه امام خمینی ره  به طور زنده از شبکه استانی پخش می شود./ز
برچسب ها: معلولان ، مشکلات ، ادارات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.