مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگري و صنايع دستي خراسان رضوی گفت : احداث موزه بزرگ خراسان به پيشرفت 97 درصدي رسيده و با توجه به اين که مشکلي در تامين اعتبار مورد نياز براي تکميل آن وجود ندارد در آينده اي نه چندان دور اين موزه به بهره برداري می رسد .

رجبعلی لباف خانیکی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، با اعلام اینکه ساختمان موزه بزرگ خراسان با فناوري هاي روز ساخته شده است و بدون ترديد به يکي از بناهاي فاخر استان تبديل خواهد شد ،افزود: مرحله اول موزه خراسان که همان مراحل ساخت بناست بيش از 97 درصد پيشرفت داشته و در حال حاضر به مرحله ظريف کاري و نقاشي رسيده است.

وی هم چنین ادامه داد: فاز دوم این پروژه که تجهيز موزه بزرگ خراسان است به زودي در کميته اي با عنوان کميته طرح محتوايي شروع بکار خواهد کرد و در اين کميتهها طرح ها و پيشنهادهاي موجود براي تجهيز موزه تحليل و بررسي ميشود.

لباف خانیکی با تاکید بر اینکه موزه بزرگ خراسان بايد متفاوت با موزه هاي استاندارد فعلي بوده و ويژگي ها و امکانات متفاوتي داشته باشد، گفت: وقايع نگاري خراسان بزرگ و مستندسازي آن که در طول تاريخ يعني حدود يک ميليون سال اخير که در اين خطه از ايران رخ داده است، از ديگر پيشنهادهايي است که در کميته طرح محتوايي موزه بررسي خواهد شد و در صورت تصويب، وقايع مهم و تاريخ سازي همچون ورود تاريخي امام رضا(ع) به خراسان در اين موزه به تصوير کشيده خواهد شد.

مدير کل ميراث فرهنگي استان با اشاره به زمان بر بودن مراحل تاييد و آماده سازي طرح هاي محتوايي پيشنهادي،اظهار داشت: احتمالاً يک طبقه از موزه بزرگ خراسان زودتر از ساير طبقات به بهره برداري برسد. هرچند که فعال شدن کتابخانه، کارگاه ها و سالن اجتماعات اين موزه نيز به افزايش حضور شهروندان و پويا شدن موزه کمک خواهد کرد.

گفتنی است تاکنون براي ساخت اين موزه حدود 25 ميليارد تومان اعتبار اختصاص يافته و براي تکميل و تجهيز آن نيز حدود 7 تا 8 ميليارد ديگر نياز است.

//انتهای پیام

برچسب ها: موزه ، خراسان ، پیشرفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.