مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: عدم وجود ساقه هوایی سایه انداز در زعفران باعث شده که قدرت رقابت زیادی در مقابل علف های هرز نداشته باشد.

سعداله اسکندری  در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: جلوگيری از رقابت علف های هرز با زعفران چون زعفران گیاهی کوتاه و ظریف است و قدرت رقابت بالایی با علف های هرز ندارد از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی از بهترین زمان برای مبارزه با علف هرز زعفران گفت و تشریح کرد: بهترین زمان مبارزه با علف های هرز زعفران، زمانی است که گیاه در خواب تابستانی به سر می برد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: برای از بین بردن علفهای هرز وجین آنها و یا استفاده از سموم در زمان مناسب (بعد از برداشت گل) توصیه می شود.

وی اظهار داشت: با علف‌هاى هرز به‌ روش‌هاى مکانيکي، زراعي، بيولوژيکى و شيميایى مبارزه مى‌کنند، اما در زراعت زعفران روش مکانيکی به‌ويژه وجين متداول بوده و روش شيميایى با توجه به‌خواب تابستانى زعفران عملى است.

اسکندری تاکید کرد: بسته به منطقه و ميزان بارندگی یا دفعات آبیاری كنترل علف های هرز زعفران در فصول مختلف و در چند نوبت و به روش های مختلف ضرورت پيدا می كند.
 
 
انتهای پیام/س
برچسب ها: زعفران ، علف ، رقابت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.