مخترعین یزدی دارای گواهینامه ثبت اختراع برای برخورداری از تسهیلات بنیاد نخبگان می توانند در جشنواره اختراعات زاگرس شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

 

با توجه به توانمندی نخبگان یزدی و شاخص بودن آنها در اختراع و ایده پرازی امید میرود در این جشنواره ایده های خود را به سمت تجاری سازی سوق دهند چراکه یزد رتبه اول در زمینهتجاری سازی اختراعات را دارد

چهارمین جشنواره "نوآوری و شکوفایی اختراعات کشور"، از چهارم لغایت ششم شهریور ماه سال جاری در کردستان برگزارمیشود

هدف از برگزاری جشنواره‌ها در راستای ارزیابی و تجاری سازی اختراعات، ایجاد بستر مناسب برای ارتباط مخترعین با سرمایه‌گذاران و ترویج فرهنگ کارآفرینی است، چهارمین جشنواره منطقه‌ای نوآوری و شکوفایی زاگرس با رویکرد تجاری‌سازی اختراعات و نوآوری‌ها در سال "سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" در دو بخش داوری و تجاری سازی برگزار می‌شود.

در سال جاری شش جشنواره ملي نوآوري و شكوفايي اختراعات با رویکرد تجاری سازی برگزار مي شود، و سمت و سوي داوري ها در این جشنواره ها بر اساس تشخيص در تجاري سازي خواهد بود.

اختراعاتي كه موفق به كسب تاييدیه سطح سه شوند براي تجاري سازي به كريدورهاي تجاري سازي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري معرفي خواهند شد.

در بخش داوری جشنواره، اختراعاتی که سال ثبت آنها در سازمان ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی، 1388 و بعد از آن است و برای نخستین بار در جشنواره‌های نوآوری و شکوفایی بنیاد ملی نخبگان شرکت می‌کنند، مورد ارزیابی و داوری قرار می‌گیرند.

هر مخترع تنها می‌تواند یک اختراع را برای داوری در جشنواره ارائه کند، و با توجه به معیارهای ارزیابی اختراعات در جشنواره، از قبیل مسائل علمی، نوآوری، کاربردی بودن و قابلیت تجاری سازی، توصیه‌ می‌شود مخترعین بهترین اختراع خود را برای داوری به جشنواره ارائه کنند.

مخترعینی که اختراعات آنها طی روزهای برگزاری جشنواره توسط داوران مورد تأیید قرار گیرد، می‌توانند از اعتبار پژوهش و نوآوری سطح سه بنیاد(سه تا پنج میلیون تومان اعتبار بلاعوض) برای تکمیل اختراع خود استفاده کنند،

از شرکت‌ها و سرمایه‌ گذاران بخش‌های دولتی و خصوصی با هدف مشارکت فعال در بخش تجاری سازی این جشنواره دعوت می‌شود، كه اختراعاتي كه توانايي بالقوه ورود به بازار و رسيدن به محصول را دارند شناسايي شوند و بايد مسير ادامه داري در جهت نيل به اين هدف دنبال شود.

با توجه اینکه افزايش سهم مشاركت به 45 درصد مي تواند، برای ارتقاء كيفيت اختراعات و كاهش سوءاستفاده هاي احتمالي مفید واقع شود، در غير اين صورت داوري اختراعات براي كسب تأييديه سطح سه اختراعات بنياد تنها توزيع تسهيلات سربازي خواهد بود.

شایان ذکر است این جشنواره برند سراسری و گستره ی ملی دارد و منعی برای حضور مخترعین سایر استان ها وجود ندارد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.