معاون پارلماني، حقوقي و امور استان‌هاي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري اظهار داشت: در تلاش هستيم تا شرايط حضور سرمایه گذاران و مردم را برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری تسهیل کنیم.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، ملکی در نشست بررسی شرایط معافیت مالیاتی در مناطق آزاد در مسجد شهرک خداآفرین افزود: تسطیح خیابان اصلی شهرک صنعتی جانانلو در حاشیه جاده کلیبر به خداآفرین و دو خیابان فرعی این شهرک از اول ماه مبارک رمضان آغاز شده است و با اتمام عملیات اجرایی تا یک ماه آینده، بخشی از زمین های این شهرک برای واگذاری در سه بخش تجاری، خدماتی و صنعتی آماده می شود.

وی گفت: فعالیت های عمرانی مرکز خداآفرین در اراضی محدوده منفصل 4 سازمان منطقه آزاد ارس ( قلی بگلو) جهت واگذاری زمین به سرمایه گذاران در جریان است.

وی افزود: طی یک ماه آتی بخشی از زمین های این محدوده جهت احداث فروشگاه های بزرگ و انبارهای گمرک به سرمایه گذاران بخش خصوصی عرضه می شود.

وی گفت: بهره برداری از سالن اجتماعات مرکز خداآفرین با 300 نفر ظرفیت طی یک ماه آتی،  مکانی مناسب برای برگزاری آیین های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در محدوده خداآفرین فراهم می سازد.

وی همچنین از راه اندازی کارسوق ( workshop ) صنایع دستی در محدوده خداآفرین خبر داد و افزود: این کارسوق با هدف شناساندن هرچه بیشتر فرهنگ بومی این منطقه به گردشگران خارجی در حاشیه جاده اصلی بیله سوار به جلفا راه اندازی می شود.

به گفته وی محدوده خداآفرین ظرفیت های کم نظیری در حوزه صنایع دستی دارا می باشد که نیازمند توجه ویژه و ایجاد زیرساخت‌های لازم است.

مشاور مدیر عامل و مدیر امور مالی سازمان منطقه آزاد ارس نیز گفت: فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران منطقه آزاد ارس برای بهره مندی از معافیت مالیاتی ملزم به ارایه اظهارنامه مالیاتی هستند.

قهرمان صمدی افزود: اصناف محدوده خداآفرین باید نسبت به دریافت مجوز فعالیت از سازمان منطقه آزاد ارس اقدام نمایند تا معافیت مالیاتی 20 ساله در منطقه آزاد ارس شامل حال آنان شود.

منطقه آزاد ارس علاوه بر یک محدوده متصل در جلفا دارای یک محدوده منفصل در نوردوز( مرز ارمنستان) و دو محدوده منفصل در خداآفرین می باشد.
انتهای پیام/ز
برچسب ها: گردشگری ، صنایع ، دستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.