قصه از اینجا شروع می شود؛ سه خانواده از گروه های سنی جوان و میانسال در جریان زندگی هر روزه شان با چالش هایی مواجه می شود. این چالش ها آنقدر بزرگ نیستند که بتوان نام آن را فاجعه گذاشت.

به گزارشحوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران  ؛سریال هفت سنگ داستان جریان عادی و روال زندگی روزمره است و می توان مصادیق رویدادها و ماجراهای آن ها را در میان خانواده های ایرانی پیدا کرد.

این مجموعه همچنین به مسائل روز توجهی ویژه دارد و روابط بین اعضای خانواده ها در قصه به گونه ای طراحی و کنار هم چیده شده است که بیانگر شرایط روز جامعه باشد. برای مثال اختلاف نسلی یکی از وجوه بارزی است که می توان از ان یاد کرد و در مقاطع مختلفی از سریال در نوع روابط میان کودکان و نوجوانان به ویژه در میان خانواده محسن به آن اشاره می شود.
 
حضور بازیگر یا بازیگران مهمان در هر قسمت از سریال باعث پرهیز از یکنواختی ریتم روایت داستان آن شده است. همچنین فرصتی برای طرح مفاهیم و مضامین دیگر را در اختیار کارگردان قرار داده است. از سویی دیگر فرمی تقریبا اپیزودیک را نیز به کار بخشیده است و مخاطب در صورت آشنایی با بن مایه داستانی در صورت از دست دادن یک یا چند قسمت از مجموعه نیز باز می تواند ارتباط خود با کاراکترها را حفظ کند.

 زیرا هر قسمت تم و مضمونی مشخص دارد. جریان سرکشی به داستان های هر سه خانوده در هر قسمت ریتم تند و سرعت مناسبی را در سریال ایجاد کرده است و از طرفی به لحاظ بصری نیز تنوع آن را تامین کرده است. به نظر می رسد در این باره حتی پرداخت یکدست و نسبتا متعادلی بین قصه های سه خانواده صورت گرفته است.

 به این معنی که هر قسمت در عین روایت خرده داستان هایی از سه خانواده ماجرای روزمره یکی از آن ها پررنگ تر شده و پایان آن هم با نریشن کاراکتری رقم می خورد که سهم مهمی در پیشبرد رویدادها داشته است.
 
اگرچه این اثر برگرفته از سریالی آمریکایی با نام "خانواده مدرن" است، اما نمی توان آن را یک کپی برداری دانست. بلکه نام آن را باید اقتباس گذاشت. ضمن این که باید در نظر داشت سریال هایی با مضامین خانوادگی که رویدادها و ماجراهایی روزمره ای انسان ها در جریان زندگی را به تصویر می کشند، یک تم یا مضمون انحصاری و صرفا متعلق به جغرافیا و کشوری خاص نیست که حالا در کشوری دیگر کپی برداری شود.

 این در حالی است که ما پیش از این تجربه موفق سریال هایی خانوادگی و آپارتمانی همچون "خانواده سبز" و "همسران" را پشت سر گذاشته ایم و در دوران پخش خود جز پربیننده ترین برنامه های سیما بوده اند. بنابراین این ژانر دایره شمول گسترده ای دارد. ضمن این که نزدیک بودن یک یا چند سکانس محدود از یک اثر 26 قسمتی این تعمیم را به تعمیمی ناروا تبدیل می کند.

 چنانچه در ادامه داستان شاهد ورود قصه هایی ایرانی و از جنس فرهنگی جامعه مان هستیم و به ماجراهایی اشاره می شود که اساسا دارای رنگ و بویی کاملا بومی هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۲۱ تير ۱۳۹۳
ﻫﻴﭻ ﭼﻴﺰﺍﺯﺍﻳﻦ ﺯﺷﺗﺘﺮ
. ﻧﻴﺴﺖ ﮐﻪ ﻣﺪﻋﻴﺎﻥ ﺩﻳﻨﺪﺍ ﺭﯼ ﻣﺮﺗﮑﺐ ﺩﺯﺩﯼ ﺍﺛﺮ ﻫﻨﺮﯼ ﻭﭘﺨﺶ ﺩﺭﻣﺎﻩ ﺭﻣﻀﺎﻥ ﺷﻮﻧﺪ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۷ ۲۱ تير ۱۳۹۳
خجالت بکشید. من که این آدمای فضایی رو تو زندگیم ندیدم. لابد تو شمال تهران فقط پیدا میشه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۹ ۲۱ تير ۱۳۹۳
ﻫﻴﭻ ﭼﻴﺰﺍﺯﺍﻳﻦ ﺯﺷﺗﺘﺮ
. ﻧﻴﺴﺖ ﮐﻪ ﻣﺪﻋﻴﺎﻥ ﺩﻳﻨﺪﺍ ﺭﯼ ﻣﺮﺗﮑﺐ ﺩﺯﺩﯼ ﺍﺛﺮ ﻫﻨﺮﯼ ﻭﭘﺨﺶ ﺩﺭﻣﺎﻩ ﺭﻣﻀﺎﻥ ﺷﻮﻧﺪ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۱۸ تير ۱۳۹۳
خيلي سريال بي نمكي و اصلا نچسبه
آخرین اخبار