سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: پنج میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برای تکمیل زیرساخت های گردشگری روستای اسپیدان بجنورد اختصاص یافته است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، به نقل از روابط عمومی این اداره کل عیسی نوراللهی گفت: با اختصاص این اعتبار طرح هایی از جمله راه دسترسی، خط لوله گاز و شبکه برق در این روستای گردشگری اجرا می شود.

وی افزود: با اجرای این طرح ها بهره برداری از توقفگاه گردشگری روستای اسپیدان تا پایان سال جاری انجام خواهد شد.

به گفته وی تاکنون برای اجرای مراحل یک و دو زیرساختهای گردشگری این روستا شامل ساخت سوئیت، 16 آلاچیق و سکو، سرویس های بهداشتی و حصار پیرامونی آلاچیق در سالهای اخیر 6.5 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است.

روستای گردشگری اسپیدان در فاصله 45 کیلومتری جنوب شرقی بجنورد واقع است که با بافتی پلکانی در دامنه کوه قرار گرفته و آبشارهای هنرور و بارگاه، غار خزانه هنرور، مقبره حاج آخوند و آرامگاه امامزاده محمدبن باقربن موسی بن جعفر(ع) از جاذبه های آن است.

تولیدات باغی روستای گردشگری اسپیدان کشمش، بادام و گردو است.

همچنین بافت فرش های گل ابریشم طرح نائین و چادر شب دوزی نیز از صنایع دستی رایج در این روستا به شمار می رود.

این روستا با سه هزار و 200 نفر جمعیت از توابع بخش حصار و گرمخان بجنورد و جزو روستاهای هدف گردشگری استان خراسان شمالی است.

همچنین قرار است مهر امسال جشنواره گردو در روستای گردشگری اسپیدان با اهداف معرفی روستای هدف گردشگری، نحوه صحیح باغبانی و تولید محصولات مرغوب و جذب گردشگر و رونق اقتصادی منطقه برگزار شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی همچنین با اشاره به این که اجرای توقفگاه گردشگری در روستاهای هدف و نمونه گردشگری استان با هدف افزایش رضایت گردشگران به این مناطق است، گفت: این اداره کل آمادگی دارد برای شتاب بحشیدن به ایجاد زیرساخت های توقفگاه گردشگری در این مناطق از مشارکت بیشتر دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی استفاده کند.

نوراللهی از مدیران دستگاه های اجرایی استان خواست با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب در سفر به استان خراسان شمالی و تاکید ایشان بر توسعه صنعت گردشگری در این استان، تامین زیرساخت روستاهای هدف گردشگری را نیز در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

وی افزود: در استان خراسان شمالی 24 منطقه نمونه تصویب شده وجود دارد که در تمامی این مناطق مطالعات امکان سنجی انجام شده است و برای مطالعه هر منطقه هم 40 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است/س.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.