یک عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: اگر ما بتوانیم یک مدل خوب از «مسئولیت پذیری اجتماعی» را طراحی کنیم، قطعا بخش خصوصی درگیر حل مشکلات و معضلات اجتماعی خواهد شد.

به گزارش گروه خبرنگار باشگاه خبرنگاران، فاطمه دانشور، عضو اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه توسعه اقتصادی شهر تاثیر مستقیمی بر توسعه فرهنگی و اجتماعی آن دارد گفت: یکی از مباحثی که در جلسه اخیر اعضای اتاق بازرگانی با شهردار تهران مطرح شد، تقویت مفهوم اقتصاد شهری بود، زیرا ما جای خالی این مفهوم راهم در شورای شهر و هم در شهرداری شاهد بوده و هستیم.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که در اقتصاد شهری به آن می پردازند، همین ارتباطات درهم تنیده فرهنگ، اقتصاد و اجتماع است.

این عضو اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه فعالیت اجتماعی جدای از فعالیت های اقتصادی نیست، گفت: هر چقدر شهر ما، شهر دوستدار کسب و کار و کارآفرینی باشد، مشکلات اجتماعی آن کمتر خواهد بود.

دانشور تصریح کرد: بسیاری از آسیب های اجتماعی موجود در تهران ریشه در بیکاری و فقر دارند و هرچقدر رونق اقتصادی و شکوفایی اجتماعی وجود داشته باشد، به همان میزان ما شاهد شکوفایی فرهنگ خواهیم بود.

عضو اتاق بازرگانی ایران در ادامه با اشاره به تفاهم نامه ای که اخیرا بین شهرداری پایتخت و اتاق بازرگانی بسته شده است، گفت: یکی از دغدغه های اصلی مدیریت شهری توسعه اجتماعی شهر تهران است که این تفاهم نامه می تواند کمک شایانی در رسیدن به اهداف مورد نظر کند .

وی افزود: تفاهم نامه اخیر بستری را برای مشارکت بخش خصوصی، نهادها و سازمان های مختلف در توسعه اقتصادی و اجتماعی شهر تهران فراهم می کند .
عضو اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه شهرداری از گذشته برای حل بسیاری از معضلات و چالش های اجتماعی زیست محیطی خودش با مشکلاتی مواجه بوده است، تصریح کرد: درحال حاضر در بسیاری از کشورها برای بخش خصوصی و شرکت ها مفهومی به عنوان "مسئولیت پذیری اجتماعی" تعریف شده است که در سایه این مفهوم شرکت ها و بخش خصوصی به حل مسائل و آسیب های اجتماعی و زیست محیطی کمک می کنند .

دانشور تاکیدکرد: در تفاهم نامه اخیر نیز اعضای اتاق بازرگانی ایران بیشتر بر پررنگ تر شدن این مفهوم پرداختند و از شهردار تهران خواستند، بخش خصوصی را برای اجرای بسیاری از طرح های عمرانی، خدماتی و فرهنگی دخیل کند .

عضو شورای اسلامی شهر تهران حرکت دکتر قالیباف را در دیدار و امضای تفاهم نامه با اعضای اتاق بازرگانی ایران مثبت ارزیابی و خاطر نشان کرد:  پس از امضای این تفاهم نامه واکنش های بسیار خوبی از بدنه شهرداری بخصوص شهرداران مناطق شاهد بودیم.هم اکنون معاونت ها و سازمان های وابسته به شهرداری که تمایل به مشارکت بخش خصوصی در پروژه های خود را دارند، با اتاق بازرگانی ایران مشورت و از نظرات و تجربه های آنها استفاده می کنند .

عضو اتاق بازرگانی ایران در پایان تاکید کرد: گرچه شهرداری تلاش های چشمگیری درچندسال اخیر درشهر تهران انجام داده، اما بازهم کمبودهای فرهنگی، اجتماعی، خدماتی و عمرانی در پایتخت داریم .

انتهای پیام/
برچسب ها: توسعه ، اجتماعی ، پایتخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار