"علی سرتیپی" در دیدار از مجتمع فرهنگی کوروش:

معضل سینما کودک تولید فیلم است / مجموعه سینمایی کوروش با اکران "شهر موش ها2" افتتاح می شود

مقدمات افتتاح مجتمع فرهنگی تجاری کوروش باحضور هنرمندان سینما آغاز شد.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران شب گذشته مراسم دیدار از 14 سالن سینما مجتمع فرهنگی و تجاری کوروش باحضور "امیرشهاب رضویان"، "علی سرتیپی"، "منیژه حکمت"، "محمدباقر فاضلیان" و "مسچی" در این مکان برگزار شد.
 
"امیرشهاب رضویان" در ابتدا گفت: این مجموعه دارای 14 سینما با ظرفیت 2400 صندلی است. دو سالن 340 ، دو سالن 260، دو سالن 220، دوسالن 190 و چهار سالن 180 نفر ظرفیت این مجموعه فرهنگی را تشکیل می دهد که از این مجموعه یک سالن مخصوص سینمای کودکان  و سالنی دیگر برای هیئت داوران است.
 
وی ادامه داد: نام سالن ها را باتوجه به سینماهای لاله زار قدیم که یکی از مهم ترین مراکز فرهنگی گذشته ی تهران بوده و در حال حاضر وجود ندارد انتخاب کردیم و دیگر نکته ای که باید به آن اشاره کرد مهدکودکی است که در کنار سالن های سینما وجود دارد تا خانواده ها با خیال راحت به تماشای فیلم مورد نظر خود بروند.

 
"علی سرتیپی" در ادامه اظهار کرد: صندلی های سالن سینمای کودکان "بیم بگ" و در کنار مهدکودک قرار داردو درباره زمان ساخت سینماها باید اشاره کرد که کل پروژه حدود 4 سال زمان و ساخت سینما یک و نیم سال طول کشید و پروژه کاملا متعلق به بخش خصوصی و "گروه صنعتی گلرنگ" است.
 
وی افزود: در این سینماها بهترین استانداردهای روز دنیا استفاده و به معنای واقعی ما سالن های سینمای 3بعدی و سینمای 35 داریم. بهترین متریال ها در طراحی سالن ها استفاده و بزرگ ترین پرده ی سینمایی ما 17 و کوچکترین آن 11 متر است.
 
سرتیپی تصریح کرد: "موسسه سینما شهر" در این مورد هم به لحاظ معنوی و هم مادی به کمک ما آمده و "مجید مسچی" خود نیز به شخصه یکی از مشوقان ما در ساخت این مجموعه بوده است.

وی اظهار کرد: به امید خدا عید فطر افتتاحیه اولیه را داریم و با اکران "شهر موش ها2" افتتاح رسمی این مجموعه با دو هفته تاخیر پس از افتتاح اولیه صورت می گیرد.

 هم "مرضیه برومند" و هم "منیژه حکمت" به اینجا آمده و سالن ها را دیده اند  و طرح های تبلیغاتی بسیار خوب و یک افتتاحیه بی نظیر را در نظر داریم و تمام تمرکزمان این است که این سینما را با "شهر موش ها2" معرفی کنیم.
 
سرتیپی درباره اکران فیلم های خارجی گفت: قطعا اکران فیلم های خارجی و مناسب با فرهنگ خود را در نظر داریم که این امر به همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ما برمی گردد.

"امیرشهاب رضویان" در ادامه جلسه عنوان کرد: دوتا از سالن ها به گونه ای طراحی شده که برای تئاتر و کنسرت های موسیقی مناسب است و علاوه بر این برنامه عناوینی چون سینما خاطره و سینما تک، نمایش فیلم های کوتاه مستند و انیمیشن را نیز در نظر داریم که این امر به مساعدت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیاز دارد.
 
وی ادامه داد: به احترام "علی حاتمی" و نشان دادن تهران قدیم در شهرک سینمایی ما سینماهای خود را به این نام ها برگزیدیم: "گراند سینما"، "فاروس"، "متروپل"، "ونوس"، "مایاک"، "کریستال"، "سینما تئاتر شهرزاد" و... که این کار را به احترام سینما سازها و برای زنده نگه داشتن نام آن ها انجام داده و نام سینماهای قدیم را برای آن ها برگزیدیم.
 
"علی سرتیپی" در ادامه معرفی سینما عنوان کرد: با توجه به هزینه های بالا در بخش خصوصی دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید مساعدت ها و کمک هایی به ما کند.
 
وی درباره سینمای کودک خاطر نشان شد: معضل سینما کودک تولید فیلم است نه اکران آن همیشه نمایش تابع تولید است و حضور فیلم هایی چون "کلاه قرمزی" و "شهر موش ها" ثابت کرده که این فیلم ها دیده می شوند. امیدورام اکران سری دوم "شهر موش ها" تحولی در سینمای کودک و نقطه ی عطفی برای این سینما باشد.
 
"محمدباقر فاضلیان" مدیر کل پروژه مجتمع فرهنگی و تجاری کوروش گفت: تا عید فطر حدود 5 سال است که این پروژه در حال ساخت بوده و تمامی هزینه های ساخت آن برعهده ی بخش خصوصی است و تنها بخشی از هزینه ی ساخت سینماها توسط سازمان سینمایی متقبل شده و به غیر از ساخت سینماها در هیچ جایی کمکی صورت نگرفته و از لحاظ کمی و کیفی بروزترین تجهیزات را در ساخت این مجموعه استفاده کردیم.
 
وی ادامه داد: طراحی سالن های سینما توسط یک معمار کانادایی با حمایت معماران ایرانی صورت گرفته و صندلی های سالن ها از کشور فرانسه انتخاب شده و در ایران آن را بازسازی کردیم که البته بسیاری از وسایل این مجموعه توسط هموطنان خودمان بازسازی شده است و امروز هم این ادعا را داریم که از لحاظ کیفیت تصویر و صدا به روزترین امکانات را در اختیار داریم.
 
فاضلیان تصریح کرد: نزدیک به 30 میلیارد برای ساخت این پروژه سرمایه گذاری شده که حدود یک میلیون یورو هزینه ی ارزی برای ساخت آن خرج کردیم و در ادامه ی برنامه هایمان جایی با وسعت 5 برابر این مکان را برای ساخت یک چنین مجموعه ای دوباره در نظر داریم که با کلید خوردن این مجموعه ها حتما اطلاع رسانی می کنیم.
 
وی عنوان کرد: مهم ترین برنامه و تلاش ما بسته ای است که اگر خانواده ای از صبح وارد این مجموعه شود تا شب بدون هیچ دغدغه ای سرگرم باشد.
 
وی در انتها تصریح کرد: از "مجید مسچی"، "حجت الله ایوبی"، "علی سرتیپی" و "امیرشهاب رضویان" تشکر دارم آن ها از وقتی که آمدند یک تغییر وتحولی را در بینش مجموعه ایجاد کردند. ما نمی خواستیم چیزی از سینماهای دنیا کم داشته باشیم.
 
در انتها قسمتی از فیلم سینمایی "چ" به کارگردانی "ابراهیم حاتمی کیا" برای نشان دادن کیفیت تصویر و صدا در سالن "گراند سینما" پخش شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار