سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: خدمات اجتماعی که ماموریت اصلی این نهاد مقدس را تشکیل می دهد بالاترین نقش را در تحقق منویات مورد تاکید معظم له دارد .

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، حسین انواری شامگاه سه شنبه در همایش مشترک موسسات خیریه و نیکوکاری کمیته امداد با بیان این مطلب که عزت و کرامت انسانی تنها چیزی است که قابل خرید و فروش نیست، افزود: در کمیته امداد با گستره فعالیت ها و خدمات اجتماعی بدنبال احیای عزت و کرامت انسانی هستیم .

وی با تاکید بر توجه جدی به حفظ کرامت انسانی نسبت به خانواده های نیازمند، اظهار داشت: بزرگترین گناه این هست که با ندانم کاری ها و یا در اثر غفلت ها به اصل عزت و کرامت انسانی مورد تاکید دین مبین اسلام نیز ضربه وارد شود.

وی از ماه مبارک رمضان به عنوان ضیافت بزرگی در یک ماه عظیم که افضل ماههاست نام برد که میهمانانش بنده های مومن خدا و میزبانش خود خداوند است نام برد.

انواری از این ماه مبارک به عنوان کلاس رمضان یاد کرد که خدا می خواهد دلها را به هم نزدیک و در هم ذوب کند و موجبات وحدت و یکدلی را میان انسانها بخصوص مومنان فراهم سازد.

وی افزود: در واقع اگر با رعایت آداب مورد تاکید این ماه قرانی عمل کردیم و نزد پرودگار موفق به کسب نمره قبولی شدیم آن وقت است که می توان گفت عید در فطر جاری می باشد چرا که عید فطر در واقع جشن فارغ التحصیلی از رمضان است .

سرپرست کمیته امداد کشور تصریح کرد: وارد شدن در حوزه تکریم و کمک به محرومین جامعه موجب تحول هم در زندگی تکریم کننده و هم تکریم شونده می شود.

انواری در خاتمه ضمن فرا خواندن بیشتر خیرین و نیکوکاران جامعه به کمک بیشتر به محرومان جامعه از منظر تکریم و نه ترحم، افزود: ما هر لحظه در معرض خطرهای دین گریزی ، مشکلات جسمی ومسائل اخلاقی هستیم و این تکریم هاست که می تواند ما را از این بلایا دور کند.

استاندار فارس هم در این همایش گفت : حضرت امام یادگارهای گرانقدری دارد که بزرگترین آن انقلاب اسلامی است و اگر انقلابی صورت نمی گرفت بدون تردید آثار و برکاتی از جمله کمیته امداد که ماندگارترین و ثمر بخش ترین یادگارهاست بوجود نمی آمد.

سید محمد احمدی با اشاره به اقدامات مفید این نهاد حمایتی اظهارداشت : با توجه به معضل بیکاری و اشتغال بنا داریم که مجمع خیرین اشتغال را در این استان با کمک گرفتن از تجربیات 30ساله دست اندرکاران کمیته امداد امام راه اندازی کنیم .

وی با بیان این مطلب که مجمع خیرین مدرسه ساز ، سلامت ، دانشگاه ساز و خوابگاه ساز را در این استان راه اندازی کرده ایم و نتایج خوبی بدنبال داشته، افزود: بی تردید ایجاد مجمع خیرین اشتغال نیز می تواند در کنار این مجامع خیریه ای کمک شایانی به زدودن فقر از سیمای جامعه داشته باشد.

در خاتمه این همایش که با افطاری مسوولان با ایتام تحت پوشش کمیته امداد امام همراه بود از عاملان برتر مراجع نیکوکاری در استان فارس با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد.
 
 
انتهای پیام /
برچسب ها: سرپرست ، کمیته ، وحدت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار