یک مقام کاخ سفید گفت که آمریکا از تمامی اختیارات ملی خودبرای رسیدن به به اهدافی که درباره برنامه هسته‌ای ایران تعیین کرده استفاده می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛  مسئول هماهنگی امور مربوط به خاورمیانه ، شمال آفریقا و منطقه خلیج فارس در کاخ سفید،روز سه‌شنبه در کنفرانس روزنامه صهیونیستی هاآرتص موسوم به "اسرائیل، برای صلح" بار دیگر بر تعهد واشنگتن برای حفظ امنیت رژیم صهیونیستی تأکید کرد و گفت کشورش از تمامی ابزارهایی که در اختیار دارد برای جلوگیری از برنامه هسته‌ای ایران استفاده خواهد کرد.

"فیلیپ گوردون" در این کنفرانس با بیان اینکه تعهد آمریکا به حفظ امنیت اسرائیل تنها همکاری نزدیک با این رژیم برای حفظ برتری نظامی آن را شامل نمی‌شود تأکید کرد آمریکا تمامی اقداماتی که در توان دارد را برای مقابله با تحولات تهدیدکننده امنیت اسرائیل به کار می‌بندد.

وی همچنین جلوگیری از برنامه هسته‌ای ایران را از جمله مهم‌ترین تعهدات آمریکا به رژیم صهیونیستی دانست و گفت: "در صدر چنین اقداماتی، تلاش ما برای اطمینان یافتن از عدم دست‌یابی ایران به سلاحهسته‌ای قرار دارد. طی 6 ماه گذشته و از زمان اجرای طرح اقدام مشترک که جلوی پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران را گرفته‌ ما و همکارانمان در گروه 1+5 و اتحادیه اروپا، اقداماتی که ایران باید برای حل و فصل دیپلماتیک این موضوع انجام دهد را به صراحت منتقل کرده‌ایم."

وی ادامه داد: "اوباما به وضوح گفته است که هر توافقی بایستی مبتنی بر تضمین‌های ملوس و آزمون‌پذیر درباره اهداف کاملاً صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران باشد و ما توافقی که این معیارها در آن رعایت نشده باشد را نمی‌پذیریم."

ایران و  قدرت‌های جهانی سال گذشته به توافقی موسوم به "طرح اقدام مشترک" دست یافتند که بر اساس آن دو طرف را متعهد می‌شدند که طی دوره‌ای شش ماهه با برداشتن گام‌هایی اعتمادساز زمینه را برای حصول توافق جامع هسته‌ای هموار کنند. این توافقنامه 20 جولای برابر با 29 تیرماه به اتمام می‌رسد و طرفین باید پس از آن وارد توافق جامع هسته‌ای برای حل کلیه مناقشات مربوط به برنامه هسته‌ای ایران شوند.

گوردون ادامه داد: "در فاصله دو هفته مانده به اتمام موعد طرح اقدام مشترک، نمی‌توانیم از حصول توافق مطمئن باشیم، اما می‌توانیم تضمین کنیم که کف مطالبات ما تغییری نکرده است: هر گونه توافق با ایران باید این کشور را از دستیابی به سلاح هسته‌ای  باز دارد وآمریکا  از تمامی ابزارهای اختیارات برای دستیابی به این هدف استفاده خواهد کرد."


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار