خبرگزاری آسوشیتدپرس مدعی شده دولت عراق با ارسال نامه‌ای به دبیر کل سازمان ملل اعلام کرده که گروه تروریستی داعش یک مرکز تسلیحات شیمیایی را تحت تسلط خود در آورده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس مدعی شده دولت عراق با ارسال نامه‌ای به سازمان ملل متحد به اطلاع این نهاد بین‌المللی رسانده که گروه  تروریستی داعش کنترل یک مرکز بزرگ تسلیحات شیمیایی در شمال غرب بغداد را به دست گرفته است.

 آسوشیتدپرس با استناد به اظهارات مقامات عراقی مدعی شده در این مرکز 2500 راکت مجهز به عامل مرگبار سارین و انواع دیگر تسلیحات شیمیایی نگهداری می‌شد.

بنا بر این ادعا "علی الحکیم"، نماینده نماینده عراق در سازمان ملل متحد، روز سه‌شنبه در نامه‌ای به دبیر کل سازمان ملل متحد نوشته است گروه داعش در 11 ژوئن وارد این مرکز شده و به تسلیحات و تجهیزات  آن دسترسی پیدا کرده‌است.

در این نامه همچنین به طور مشخص تاکید شده است که گروه داعش به انبارهای 13 و 41 دست یافته است که طبق گزارش سال 2004 سازمان ملل متحد، ماده شیمیایی "سیانید سدیم" در آن نگهداری می‌شد.

 از سیانید سدیم در ساخت نوعی عامل شیمیایی به نام "تابون" استفاده می‌شود. گلوله‌های توپ حامل گاز خردل نیز در این انبارها وجود داشته است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار