گزارش/

سیاست خارجی در هفته‌ای که گذشت

تکذیب رایزنی مشترک تهران_ریاض برای تعیین نخست وزیر عراق از سوی امیرعبدالهیان، عزیمت معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان به منطقه خلیج فارس، بازدید سفیر ایران از شاهکار هنری هنرمند ژاپنی، حضور وزرای خارجه کشورهای 1+5 در وین و ...

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترین عناوین خبری حوزه سیاست خارجی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:


استراتژی رژیم صهیونیستی برای کردها؛ درآمد نفتی برای تو، سرزمین برای من!

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: کردستان عراق همیشه به دنبال این بوده که بدون دخالت دولت مرکزی بتواند نفت این ناحیه را به فروش برساند به همین دلیل صهیونیست‌ها درصدد فراهم کردن این امتیاز برای کردها هستند تا بتوانند جای پای محکمی برای خود در این ناحیه باز کنند.

رایزنی مشترک تهران_ریاض برای تعیین نخست وزیر عراق صحت ندارد

معاون عربی آفریقای وزارت خارجه گفت: اعزام فرستاده ویژه جمهوری اسلامی ایران به عربستان و رایزنی مشترک تهران_ریاض پیرامون تعیین نخست وزیر عراق صحت ندارد.

خط خبری رسانه‌های عربی یک مفهوم دارد؛ ایران را با تروریست‌ها درگیر کنید!

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: تمامی اظهار نظرهای رسانه‌های عربی در راستای خط مشی غربی است و برای درگیر کردن ایران با گروه تروریستی تکفیری-بعثی داعش صورت می‌گیرد.

شلاق با زنجیرهای آهنی به‌خاطر تن ندادن به جهاد نکاح/ اتحاد منافقین با گروه متوحش/خلیفه خودخوانده از ترس جانش فرار کرد

ادامه حملات گروه تروریستی بعثی داعش به عراق نگاهی هر چند گذرا به برخی اقدامات این گروه تروریستی که رویای حکومت در عراق و شام را در سر می‌پروراند، انداخته‌ایم.

مشت آهنین السیسی همچنان ادامه دارد/ "خلیفه حفتر" در لیبی به دنبال چیست؟/ اهدف پنهان آمریکا در اقدامات "بوکوحرام"

یک کارشناس مسائل آفریقا گفت: مشت آهنین السیسی همچنان ادامه دارد و وعده ثبات و امنیت وی که با آن به قدرت رسید تاکنون عملیاتی نشده است.

عزیمت "امیرعبداللهیان" به منطقه خلیج فارس/ مسئله عراق و سوریه محور رایزنی‌ها

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان به منظور رایزنی درباره تحولات منطقه عازم منطقه خلیج فارس شد.

"اهریمن‌سازی" از داعش برای ناجی‌سازی از غرب/ هشدار! در زمین بازی غرب فرصت‌طلب قرار نگیرید

وقتی که واژگان "نکاح" به جای زنا، "جهاد" به جای قتل و ترور و "دولت اسلامی" به جای آدم کش‌های استیجاری، به صورت هماهنگ و یکپارچه در رسانه‌های غربی و عربی استفاده می‌شود، می‌توان نتیجه گرفت غرب این بار روشی جدید برگزیده و با تقویت گروه‌های تروریستی کاریکاتوری نو از اسلام را در پوششی به ظاهر غیرساختگی و طبیعی به عرصه ظهور رسانده است.

هدف محدودیت‌ها اعتمادسازی نسبت به برنامه هسته‌ای ایران است/ همه اين محدوديت‌ها برداشته خواهد شد

یک منبع نزدیک به تیم هسته‌ای کشورمان گفت: هدف از اين محدوديت‌ها اعتمادسازی نسبت به اهداف صلح آميز برنامه هسته‌ای ايران است و پس از طی محدوده زمانی، همه اين محدوديت‌ها برداشته خواهد شد.

پاسخ فلسطینی‌ها به تجاوزات اخیر صهیونیست‌ها / انتفاضه‌ای دیگر در راه است

این تنها فلسطینیان ساکن بیت المقدس نیستند که برای انتفاضه‌ای دیگر لحظه شماری می‌کنند بلکه از غزه نیز خبر می‌رسد جوانان این شهر شور و هیجانی کم نظیر را برای "انتفاضه رمضان" دارند. یک تحليلگر فلسطيني، تحولات کنونی نوار غزه را انتفاضه برشمرد و گفت اين انتفاضه نتيجه انباشته شدن جنايت‌ها از جمله قتل و توهين به فلسطيني‌ها در سال‌های طولانی است.

حمایت های مقام معظم رهبری،تعیین کننده مسیر تلاش های تیم مذاکره کننده است

مشاور وزیر امور خارجه کشورمان گفت:حمایت ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری، بزرگترین پشتوانه و تعیین کننده مسیر تلاش های تیم مذاکره کننده است.

چه تضمینی وجود دارد نبود نوری المالکی تروریست‌ها را جری‌تر نکند؟

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: در حال حاضر نوری المالکی فرمانده کل قوا در این کشور است و در میدان جنگ از استقلال، وحدت و حاکمیت و تمامیت ارضی عراق دفاع می‌کند بنابراین هیچ تضمینی نیست که اگر وی در جایگاه قدرت نماند تروریست‌ها و حامیان آنان جری‌تر نشده و درصدد نابودی این کشور برنیایند چرا که هیچ عاقلی در اوج جنگ فرمانده کل قوا را تغییر نمی‌دهد.

اعتماد رهبری انقلاب بزرگترين پشتوانه و باعث دلگرمی تیم هسته‌ای است

سید عباس عراقچی در صفحه توئیتر خود نوشت: اعتماد رهبری انقلاب بزرگترين پشتوانه و باعث دلگرمی ماست، به ايشان و همه ملت ايران اطمينان می‌دهيم كه از هيچ يك از حقوق هسته‌ای كوتاه نخواهيم آمد.

تاخیر در مبارزه با تروریسم به بهانه تشکیل دولت فرصت دادن به جنگ‌طلبان است

معاون عربی آفریقای وزارت امور خارجه گفت: تاخیر در مبارزه با تروریسم به بهانه تشکیل دولت خطا و فرصت دادن به جنگ طلبان تلقی می‌شود و مبارزه با تروریسم به موازات تشکیل دولت بر مبنای نتایج انتخابات پارلمانی مورد توجه باید قرار گیرد.

بازدید سفیر ایران از شاهکار هنری هنرمند ژاپنی

نمایش شاهکار هنری "برش کاغذ هنرمند ژاپنی، با موضوع "باغ ارم شیراز" در نمایشگاهی در توکیو با استقبال ژاپنی‌ها مواجه شد.

استقبال از بیانیه اخیر وزارت خارجه فرانسه علیه منافقین/ ایجاد امیدهایی در میان بازماندگان حوادث تروریستی

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم با ارسال نامه‌ای به وزیر خارجه فرانسه خواستار اقدامات لازم برای ممانعت از فعالیت‌های گروهک تروریستی منافقین در خاک این کشور شد.

سخنان رهبری انقلاب روانشناسی حاذقانه مدیریت کشور را به تصویر کشید

معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور در صفحه توئیتر خود نوشت: دیشب برای کشور شبی تاریخی بود و سخنان رهبری انقلاب روانشناسی حاذقانه مدیریت کشور را به تصویر کشید.

وزرای خارجه کشورهای 1+5 آخر هفته به وین می آیند

یک منبع آگاه از احتمال حضور وزرای خارجه ۶ کشور 1+5 در آخر هفته جاری در وین خبر داد.

ظریف:بهترین راه برای گفتگو با مردم ایران راه تکریم و احترام است

وزیر امور خارجه بهترین راه را برای گفتگو با مردم ایران راه تکریم و احترام و تلاش برای رسیدن به فهم متقابل دانست.

صالحی:1+5 راهی جز تعامل با ایران ندارند

رئیس سازمان انرژی اتمی در تشریح معنای نیاز کشور به ۱۹۰ هزار سو گفت: این مسئله به معنای ضرورت توانایی کشور برای تأمین سوخت سالانه سه رآکتور بوشهر، تحقیقاتی تهران و آب سنگین اراک است.

ایران تشدید حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه را شدیدا محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه تشدید حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه و شهادت 9 تن از فلسطینی‌ها و مجروح شدن جمع زیادی از ساکنان بی دفاع این مناطق را به شدت محکوم کرد.

وزیر خارجه کویت تجزیه عراق را امری خطرناک خواند

وزیر خارجه کویت در دیدار معاون وزیر خارجه ایران ضمن تأکید بر حفظ وحدت عراق، تجزیه این کشور را خطرناک خواند و گفت که تاخیر در برگزاری جلسه پارلمان، کمکی به اوضاع نمی‌کند.

ایران با فشار و تهدید عقب نمی‌نشیند

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه در طول ۳۵ سال گذشته تلاش کرده‌ایم تحت تاثیر القائات دشمن قرار نگیریم، گفت: تلاش دشمن برای ایجاد خطای محاسباتی به دلیل واقعیت های پیشرفت صنعت هسته ای ایرات است.

رهبری خطوط را برای ما روشن کردند/ پیشنهاد ما در زمینه غنی سازی،پلکانی است

رئیس سازمان انرژی اتمی عنوان کرد که در حال حاضر پیشنهادهای متعددی در رابطه با سایت غنی سازی «فردو» مطرح است ولی این مرکز باید به عنوان مرکز تحقیق و توسعه و پشتیبان سایت نطنز قرار گیرد.

لحظه به لحظه با "وین6"

آخرین دور مذاکرات فشرده تهران و قدرت‌های بزرگ بر سر برنامه هسته‌ای ایران روز پنجشنبه هفته گذشته در وین آغاز شد و احتمالا تا 20 ژوئیه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار