معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: توسعه پرورش زنبور عسل، از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در زنجان است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگارانرحمان رستم‌خانی در زنجان با اشاره به زنبورداری اظهار داشت: زنبورداری از جمله فعالیت‌هایی است که در استان زنجان علاقه‌مندان خاص خود را دارد.

وی عنوان کرد: مناطق مختلف استان زنجان به لحاظ اقلیمی برای زنبورداری و پرورش زنبور عسل مساعد است که این موضوع علاقه‌مندان بسیاری را هر ساله به سمت این فعالیت سوق می‌دهد.

 

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان زنجان بیان کرد: زنبورداری جزو رشته‌هایی است که قبل از صدور مجوز فعالیت، متقاضی باید دوره‌های آموزشی را سپری کرده باشد.

این مسئول افزود: روش گذراندن دوره‌های آموزشی قبل از صدور مجوز فقط برای رشته زنبورداری بوده و در مورد سایر رشته‌ها صدق نمی‌کند.

 

رستم‌خانی با تاکید بر اینکه متقاضیان پرورش زنبور عسل حتما باید برای صدور مجوز دوره‌های مقدماتی را طی کرده باشد، تصریح کرد: دوره‌های آموزشی مختلفی به این منظور در استان زنجان برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به موارد آموزش داده شده به متقاضیان در کلاس‌های آموزشی پرورش زنبور عسل خاطرنشان کرد: سعی می‌شود تمام نکات مربوط به زنبورداری در این دوره‌ها آموزش داده شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به تسهیلات ارائه شده در زمینه پرورش زنبور عسل به متقاضیان گفت: سعی می‌شود در حد سرمایه در گردش و کلونی کمک‌هایی را در این زمینه به علاقه‌مندان داشته باشیم.

 

این مسئول بیان داشت: طی سال‌های اخیر در استان زنجان در سال‌های 91 و 92 بالاترین اعطای تسهیلات به بخش زنبور عسل را داشته‌‌ایم که در این دو سال شاهد افزایش جمعیت کلونی‌های استان بوده‌ایم.

 

رستم‌خانی در پایان عنوان کرد: توسعه پرورش زنبور عسل از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در استان زنجان به شمار می‌رود./فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار