وزارت کشور عراق از پلیس بین ‌الملل خواست برای دستگیری حاملان گذرنامه داعش اقدام کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سومریه نیوز، وزارت کشور عراق امروز از اتخاذ اقداماتی برای باطل کردن گذرنامه‌هایی که داعش در موصل پخش نموده و تصاویر آن در برخی رسانه‌ها پخش گردیده خبر داد و گفت: پلیس بین‌الملل در حال همکاری با مقامات عراقی است تا هر تروریستی که این نوع گذرنامه رابا خود به همراه دارد را دستگیرنماید.

سرلشکر علی الجبوری، مدیر کل بخش گذرنامه وزارت کشور عراق در گفتگو با روزنامه "الصباح" عراق  تاکید کرد: هیچ گذرنامه‌ای جز با موافقت اداره کل گذرنامه نمی‌تواند چاپ شود.

وی تصریح کرد: وزارت کشورعراق به اینترپل که همکاری بالایی با مقامات عراقی دارد، ابلاغ کرده است تا افرادی را که دارای این گذرنامه تقلبی میباشند، دستگیر نماید.

بزودی هرشخصی که دارای این گذرنامه باشد در هرمکانی ویا هر فرودگاه و یا گذرگاه مرزی، به علت تقلبی بودن این گذرنامه و این که از سوی گروهی تروریستی منتشر شده است، توسط پلیس بین‌الملل دستگیرمی‌شود.

سرلشکر علی الجبوری افزود: این گذرنامه‌ها بی‌ارزش بوده و کارایی ندارند وبرعکس مایه دردسر برای آنها خواهد شد و کمینی برای دستگیری هرفردی که دارای این گذرنامه باشد، می‌گردد.

گفتنی است برخی از پایگاه‌های خبری گزارشاتی رامنتشر نموده‌اند که داعش گذرنامه‌هایی که روی آن عبارت "دولة الخلافة الإسلامیة" درج گردیده است صادر کرده‌است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار