دستمالچی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

تلاش آل‌سعود و آمریکا برای ایجاد یک اسلام آمریکایی عربی تکفیری

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: هدف آمریکا تجزیه برخی کشورهای مستقل برای تحت تأثیر قرار دادن ایران به عنوان محور مقاومت است، تا به جای اسلام ناب محمدی که با محوریت ایران اداره می‌شود، یک اسلامِ آمریکاییِ عربیِ خشنِ تکفیریِ متعصبِ کورِ جاهلی را جایگزین کنند و از این طریق هم اسلام را بدنام کنند و هم اینکه توفندگی و بالندگی آرمان‌های انقلاب اسلامی را تحت تأثیر قرار دهند.

"احمد دستمالچی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به طرحی که مثلث آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان برای دامن زدن به بحران‌های منطقه و تجزیه کردن برخی کشورهای مستقل دارد، اظهار داشت: آنها می‌خواهند به جای اسلام ناب محمدی که به محوریت ایران است، یک اسلامِ آمریکاییِ عربیِ خشنِ تکفیریِ  متعصبِ کورِ جاهلی را جایگزین کنند تا هم اسلام را بدنام کرده و هم توفندگی و بالندگی آرمان‌های انقلاب اسلامی را تحت تأثیر قرار دهند.

وی تصریح کرد: عربستان و آمریکا برای اینکه بدنام نشوند و جایگاه خودشان را در منطقه حفظ کنند، در پشت صحنه از گروه تروریستی تکفیری بعثی داعش حمایت می‌کنند، اما در روی صحنه علیه آن موضع می‌گیرند تا برچسب جنایت به آنها نخورد.

وی افزود: الماجد مسئول انفجار سفارت ایران در بیروت از کادرهای اصلی عربستان بود و این موضوع نشان می‌دهد که ریاض در حوادث تروریستی منطقه دست برتر دارد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با تاکید بر اینکه گروه تروریستی تکفیری بعثی داعش یک مأموریت بسیار مهم خطرناک را از طرف عربستان و با چراغ سبز آمریکا شروع کرده، اظهار داشت: این ماموریت متزلزل کردن رژیم‌های باثبات منطقه مانند سوریه و عراق است تا با برهم زدن ثبات و امنیت منطقه، این کشورها را به خود مشغول کرده و با معطوف ساختن نگاه‌ها به مشکلات ساختگی، ضمن تضعیف خط مقاومت، به دور از دید دیگران حاشیه امنی برای رژیم صهیونیستی درست کنند.

دستمالچی با بیان اینکه عربستان ستاد اصلی بحران آفرینی در منطقه است، تاکید کرد: القاعده تروریست‌های تکفیری داعش، طالبان و تمام کسانی که به نام تکفیری و سلفی در حال فعالیت هستند تغذیه‌کننده اصلی‌شان مرکز وهابیت در عربستان است، که از پایه‌گذاران اصلی حکومت آل‌سعود هستند.

وی در ادامه از نحوه حمایت‌های اطلاعاتی و تسلیحاتی عربستان به داعش پرده برداشت و گفت: عربستان سلاح‌ها را ابتدا به ترکیه ارسال می‌کند و سپس نیروهای امنیتی ترکیه آن را به دست داعش می‌رسانند.

شایان ذکر است؛ "نصرالله تاجیک" سفیر سابق ایران در اردن طی یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی نوشت:"شواهد بسیاری از ارتباط داعش با عبدالرحمان الفیصل، برادر سعود الفیصل وزیر امور خارجه سعودی و ترکی الفیصل، رئیس قدیمی سرویس مخفی و سفیر کنونی در واشینگتن و لندن، وجود دارد.

وی با اشاره به خریداری یک کارخانۀ اسلحه سازی در اوکراین توسط خانواده فیصل، در مورد نحوه انتقال سلاح‌ها به گروه تروریستی تکفیری بعثی داعش گفت: در ماه می انبار سلاح‌های سنگین با هواپیما به یک فرودگاه نظامی در ترکیه منتقل شد، و سپس توسط سرویس مخفی ترکیه و از طریق راه آهن به داعش تحویل داده شد، بعید است این زنجیرۀ لجستیک و تدارکاتی بی آن که ناتو در آن دخالت داشته باشد، امکان پذیر شده باشد."

انتهای پیام/

برچسب ها: داعش ، مثلث ، آل صعود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار