سمینار رفتارهای پرخطر و ارتقاء سلامت از امروز در دفتر آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشکی کرمان آغاز بکار کرد و تا فردا ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان و بنا به اعلام دانشگاه علوم پزشکی کرمان ، دبیر علمی این سمینار گفت: این سمینار به دلیل درخواست بعضی از پزشکان در رابطه با برگزاری سمیناری با موضوع رفتارهای پرخطر برگزار شده است.

دکتر محبت محسنی افزود: پس از هماهنگی با گروه آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت دانشکده بهداشت، این سمینار دو روزه با امتیاز باز آموزی ویژه پزشکان و پرستاران در حال برگزاری است.

این عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان و دبیر دفتر آموزش مداوم خاطرنشان کرد: مصرف روانگردان ها و رفتارهای پرخطر در میان جوانان و نوجوانان افزایش داشته است که می‌تواند باعث بروز بیماری‌های عفونی از جمله هپاتیت و ایدز شود.

به گفته وی بر اساس آمار رسمی در حال حاضر 27 هزار نفر مبتلا به اچ آی وی در کشور شناسایی شده اند.

دکتر محسنی تصریح کرد: رفتارهای پرخطر مانند: اعتیاد تزریقی و جنسی از عوامل بروز بیماری هپاتیت ب است.

وی با اعلام اینکه برای کنترل این بیماری ها باید آموزش و مداخلات همه جانبه به صورت علمی تعریف شود ، تأکید کرد: لازم است کسانی که در آموزش بهداشت و اطلاع رسانی کار می‌کنند ، دست به دست هم دهند تا از بروز این مشکلات در جامعه جلوگیری کنند.

دکتر محسنی نقش خانواده ها را در پیشگیری از بروز رفتارهای پرخطر مهم عنوان کرد و یادآور شد: بسیاری از افراد به ویژه جوانان به دلیل موقعیت سنی بیشتر دوست دارند چیزهای جدید را تجربه و یا رفتار خاصی تقلید کنند ، بدون اینکه بدانند عواقب این رفتار چیست و ممکن است چه مشکلاتی ایجاد کند.

وی گفت: اطلاع رسانی و آموزش کمک کننده است و خانواده ها می توانند نقش مهمی در آگاهی بخشی جوانان نسبت به رفتارهای پرخطر داشته باشند.

دکتر محسنی با اشاره به اینکه هر کدام از شرکت کنندگان در این سمینار سفیران آموزشی هستند ، افزود: این افراد علاوه بر اینکه آموزش های لازم در رابطه با چگونگی مواجه شدن با افرادی که رفتار پرخطر دارند، را فرا می گیرند ، می توانند به جامعه نیز این آموزش ها را ارائه دهند.

وی خاطرنشان کرد: بزرگترین عاملی که منجر به تجربه و انجام رفتار پرخطر شود ، نا آگاهی مردم از این موضوعات است.

دکتر محسنی ابراز امیدواری کرد: اطلاع رسانی ها در این رابطه افزایش پیدا کند تا از اشاعه رفتار های پرخطر در جامعه جلوگیری شود./س

برچسب ها: سمینار ، سلامت ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.