عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: حالت خشم و غضب يكي از لغزش هاي انسان است كه براي كنترل آن به عمل بازدارنده‌ای بسیار قوی نیازمند است و آن عامل قوی همان یاد خداوند است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، آيت الله محسن كازروني در جمع زائران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه راه ورود به بهشت كظم غيظ، افزود: خود خواهي، منشا خشم‌ بی جا است و داشتن تقواي الهي، بزرگ شمردن مخاطب و كوچك ديدن خود، از راههاي كنترل آن است.

وي با اشاره به اين كه قرآن مجيد، كظم غيظ و فرو بردن خشم را يكى از ويژگى‌هاى پرهيزكاران مى‏داند، بيان کرد: دين مبين اسلام ما را به فرو بردن خشم و كظم غيظ دعوت مى‏كند و در آيات، روايات و احاديث فراوانى تأكيد بر اين صفت پسنديده شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبري عنوان كرد: حالت خشم و غضب از خطرناک‌ترین حالات انسان است و در صورتي كه كنترل نشود، در شکل یک نوع جنون و ازدست دادن هر نوع کنترل اعصاب خودنمایی می‌کند و موجب بروز بسیاری ازجنایات و تصمیم‌های خطرناک از ناحيه فرد مي شود.

کازرونی با اشاره به اين كه راه ورود به بهشت كظم غيظ است، افزود: خود خواهي، منشا خشم‌ بی جا است و داشتن تقواي الهي، بزرگ شمردن مخاطب و كوچك ديدن خود، از راههاي كنترل آن است.

وی در خصوص مديريت خشم از منظر قرآن اظهار داشت: خداوند در آیات سوره آل عمران، مهار خشم و مدیریت آن را نه تنها وظیفه و مسئولیت مومنان پرهیزگار و اهل تقوا می‌شمارد، بلكه با بیان اینكه این روش موجب بهره‌مندی آنان از پاداش‌های الهی می‌شود می‌كوشد تا آنان را به مهار و مدیریت خشم تشویق و ترغیب كند.
برچسب ها: کظم ، غیظ ، بهشت ، لغزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.