رونق تولید در گرو رونق کسب و کار ،نقل و انتقال پول مهمترین دغدغه تجار و اعلام حذف افراد پردرآمد از دریافت یارانه در شورای گفتگو از مهمترین رویدادهای حوزه تجارت در هفته گذشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،رونق تولید در گرو رونق کسب و کار ،نقل و انتقال پول مهمترین دغدغه تجار و اعلام حذف افراد پردرآمد از دریافت یارانه در شورای گفتگو از مهمترین رویدادهای حوزه تجارت در هفته گذشته است.

رونق تولید بدون فضای کسب‌وکار مناسب امکان‌پذیر نیست/ زمان آن رسیده که پرونده بانک‌ها بسته شود
رییس اتاق بازرگانی صنایع و معادن تهران با اشاره به لزوم ایجاد فضای کسب و کار مناسب گفت: تا فضای کسب و کار آماده نشود، تولید رونق پیدا نمی‌کند.

واردات غیر قانونی گوشی های تلفن همراه در چند سال گذشته تبدیل به یک معضل شده است.معضلی که کارشناسان و فعالان این حوزه عوامل مختلفی را در آن دخیل می دانند.


نقل و انتقال پول بزرگترین دغدغه تجار/ قوانین مربوط به "کسب و کار" اصلاح شود رییس مجمع عالی واردات با اشاره به مشکلات تجار و بازرگانان کشور، نقل و انتقال پول را از مهمترین دغدغه های تجار ذکر کرد وگفت: دولت با توجه به منافع ملی و توجه به آن باید نسبت به رفع این مشکل اقدام کند

امروز وزیر صنعت در چهل و یکمین نشست شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت حضور نیافت.



اتاق اصناف ایران برای احراز هر چه بهتر سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های راهبردی در حوزه اصناف، تفاهم نامه سه جانبه‌ای را با مرکز امور اصناف و بازرگانان و صندوق ضمانت صادرات ایران، امضا کرد.



رییس اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم با اشاره به ثبات قیمت نان های فانتزی در ماه مبارک رمضان گفت:افزایش قیمت تنها با مجوز دولت امکانپذیر است و تا زمانیکه دولت رسما اعلام نکرده هیچ واحد صنفی حق افزایش قیمت را ندارد.


وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: دولت مصمم به اجرای احکام قانون است و نتایج اولیه خانوار‌های مشمول در کارگروه در حال بررسی است اما دولت شتابزده عمل نخواهد کرد و پس از اعلام نتایج کارگروه، اگر افرادی جزو خانواده‌ای مشمول نباشند از دریافت یارانه نقدی حذف می‌شوند.



شافعی با اشاره به ارائه یارانه به بخش تولید گفت: در بخش هدفمندسازی باید سهم تولید با اولویت به این بخش برسد، البته دولت نیز بر این امر واقف است ولی باید نحوه انتقال این سهم به تولید نیز هدفمند باشد تا اثرگزاری قابل قبول را داشته باشد.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار