مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد گفت: برپایی نمایشگاه قرآن در این مجموعه اولین فعالیت فاخر فرهنگی و بین المللی این مجموعه است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران اردشیر نوریان گفت: امروز می توانیم ادعا کنیم اگر تمرکز بر روی پروژه ها صورت گیرد بزرگترین پایگاه فرهنگی جهان تشیع در منطقه ویژه عباس آباد در حال شکل گرفتن است.

مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد افزود: با این نگاه نمایشگاه قرآن در مجموعه عباس آباد برپا شد؛ که اولین کار بین المللی فاخر در این مجموعه با قرآن آغاز شود تا مایه مباهات و برکت شود. ما نیز به عنوان مجموعه متولی عباس آباد طبیعتاً با این رویکردی که به مسائل فرهنگی و مذهبی داریم، باید خدمات شایسته ای را ارائه می کردیم.

نوریان با اشاره به اینکه اولین مسئله اسکان نمایشگاه قرآن بود که در باغ موزه دفاع مقدس که بخشی از اراضی عباس آباد است این کار صورت گرفت تصریح کرد: مسئله دیگر تسهیل حضور مردم در نمایشگاه قرآن بود که برای این کار دسترسی ها، پارکینگ ها، حمل و نقل، خدمات عمومی و ... موضوعاتی بود که بر عهده ما گذاشته شد و همکاران ما در مجموعه عباس آباد به خوبی کارها را انجام دادند، ما نزدیک به 4000 واحد پارکینگ برای بازدیدکنندگان مهیا کرده ایم و دسترسی های فراوانی را به صورت موقت ایجاد کرده ایم.

مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد در ادامه در مورد همکاری این شرکت و منطقه عباس آباد با نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، گفت: در حال حاضر عقیده ای در شهرداری تهران در حال تبدیل شدن به یک برنامه عملیاتی است و آن هم تبدیل شدن منطقه ویژه عباس آباد به یک منطقه ویژه فرهنگی است، این ایده در دستور کار قرار دارد و اعتقاد بر این است مجموعه اراضی عباس آباد تحت یک مدیریت واحد و منسجم اداره و تبدیل به یک زیر ساخت عظیم برای انجام فعالیت های فاخر فرهنگی و مذهبی شود.
وی با اشاره به اینکه در مجموعه مدیریت شهرداری تهران جایگاه منطقه ویژه عباس آباد یک جایگاه تولید فکر، اندیشه و نمایش فرهنگ، آداب، رسوم و سنن ایرانی و اسلامی است، گفت: اینجا جایی است که باید محملی مهیا شود تا فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی ما بتواند خود را به رخ دنیا بکشاند.

وی با بیان اینکه اولین اثر برگزاری نمایشگاه قرآن وجود برکات معنوی آن است، گفت: نکته دیگر اینکه زمانی که نمایشگاه قرآن در اینجا برپا می شود نشان خواهیم داد که ظرفیت منطقه ویژه عباس آباد برای انجام دادن کارهای فاخر فرهنگی بسیار زیاد است. در حقیقت نمایشگاه قرآن باعث خواهد شد تا ظرفیت های این منطقه به همه نشان داده شود. طبیعتاً زمانی که ما بتوانیم نمایشگاهی به عظمت نمایشگاه قرآن را در این مجموعه به سرانجام برسانیم خواهیم توانست برنامه های فاخر دیگری را نیز اجرایی کنیم.

نوریان خاطرنشان کرد: نکته سوم این است زمانی که نمایشگاه در اینجا برگزار شود، چون از سراسر کشور به بازدید از آن می آیند خود به خود عباس آباد و ظرفیت های فرهنگی آن معرفی می شود و خود به خود ارتباط مجموعه های فرهنگی پراکنده با این منطقه برقرار می شود و این امر در ارتقاء عملکرد ما بسیار اثرگذار خواهد بود.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار