فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از کاهش حدود 30 هکتاری حریق در عرصه های منابع طبیعی استان طی45 روز تابستان نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه ؛عباس بهاری گفت: از ابتدای خرداد تا نیمه تیر ماه امسال 18 فقره حریق در سطح 60 هکتار از جنگل ها و مراتع استان کرمانشاه اتفاق افتاده است.

به گفته فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه در مدت زمان مشابه سال گذشته 27 فقره حریق در سطح 89.5 هکتار ازمنابع طبیعی استان رخ داده بودو از این حیث می توان گفت امسال شاهد کاهش میزان حریق نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده ایم.

بهاری افزود: با توجه به افزایش میزان نزولات جوی در سال جاری نسبت به سال قبل، پیش بینی می شد حریق نیز بیشتر اتفاق بیافتد که خوشبختانه با فعالیت های خوب صورت گرفته و همکاری ارگان های مختلف نه تنها این اتفاق رخ نداد، بلکه حتی میزان حریق کاهش حدود 30 هکتاری در سطح استان داشت.

بهاری در ادامه آتش زدن پس چر مزارع، بالا رفتن دمای هوا و انجام مانورهای نظامی و انتظامی را اصلی ترین علل بروز حریق در سطح منابع طبیعی دانست و گفت: گاهی بی احتیاطی گردشگران و روشن کردن آتش نیز علت بروز حریق در سطح منابع طبیعی است که توصیه می شود افراد پس از ترک محلی که در آن آتش روشن کرده اند از خاموش شدن کامل آتش برای پیشگیری از وقوع حریق در سطح منابع طبیعی اطمینان حاصل کنند./س


برچسب ها: کرمانشاه ، هکتار ، حریق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.