معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، و صنایع دستی استان کرمانشاه، گفت: هرچقدر صنایع‌دستی را رونق دهیم، گردشگری نیز توسعه می‌یابد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه ؛نصرت الله سپهر گفت: بسیاری از گردشگران دلیل اصلی سفر خودبه مناطق مختلف جهان را آشنایی با فرهنگ، آداب و رسوم، هنرهای سنتی و صنایع دستی آن منطقه می دانند، بنابراین رونق بخشیدن به صنایع دستی می تواند توسعه بخش گردشگری رانیز موجب شود.

وی ادامه داد: هنرمندان رشته های مختلف صنایع دستی و هنرهای سنتی می توانند با تولید یک اثر ارزشمند، فرهنگ و تمدن منطقه خود را به جهانیان نشان دهند.

سپهر تصریح کرد: وقتی تولید یک نوع خاص از صنایع دستی در اختیار یک منطقه جغرافیایی خاص است، مطمئنا گردشگران و مسافرین برای آشنایی بیشتر با آن هنر سنتی به آن منطقه سفر کرده و از این منظر صنعت گردشگری نیز رونق می یابد.

این مقام مسئول در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: یقینا اگر ما به توسعه، حفظ و احیاء رشته های مختلف صنایع دستی بپردازیم، خود به خود زمینه توسعه صنعت گردشگری را نیز مهیا کرده ایم، چرا که توسعه صنایع دستی با رونق گردشگری رابطه تنگاتنگی دارد./س


برچسب ها: کرمانشاه ، صنایع ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.