جهانگیر خبرداد

مرخصی و عفو برخی زندانیان همزمان با لیالی قدر و عید سعید فطر

رئیس سازمان زندان‌ها در بازدید از بازداشتگاه اوین گفت: اجازه نمی‌دهیم زندان برای کسانی که هنجارها را رعایت نمی‌کنند محیطی برای سوء استفاده تبدیل شود.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، "اصغر جهانگیر" رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور روز گذشته طی یک برنامه ۳ ساعته از بخش‌های مختلف بازداشتگاه اوین بازدید کرد.

رئیس دفتر ویزه بازرسی قوه قضاییه در این بازدید با تعداد کثیری از مددجویان بازداشتگاه در خصوص نحوه نگهداری و ارائه خدمات و همچنین روند دادرسی قضایی به گفتگو پرداخت.

رئیس سازمان زندان‌ها در این بازدید با تاکید مجدد بر اینکه زندان محیطی برای اصلاح و تربیت است افزود: باید همه تلاشمان را انجام دهیم تا زندان برای مددجویانی که آیین نامه زندان‌ها را رعایت می‌کنند یک محیط امن و به دور از هرگونه نابهنجاری باشد تا سیاست‌های اصلاحی و تربیتی به نحواحسن پیاده شود.

وی همچنین تاکید کرد: اجازه نمی‌دهیم زندان برای کسانی که هنجارها را رعایت نمی‌کنند محیطی برای سوء استفاده تبدیل شود.

جهانگیر در پاسخ به سوال خبرنگارانی که در این بازدید وی را همراهی می‌کردند هدف از این بازدید را دیدار و گفتگوی نزدیک با مددجویان دانست و گفت: عمده مشکل مددجویان مسائل قضایی بود که از جمله می‌توان به اطاله دادرسی اشاره کرد که البته این ادعای آنان قطعا بررسی می‌شود و در صورت امکان حتما با تعامل با دستگاه قضایی در رفع آن تلاش خواهیم کرد.

رئیس سازمان زندان‌ها همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص عفو و مرخصی مددجویان به مناسبت عید فطر گفت: در حال رایزنی با دستگاه قضایی هستیم که در صورت موافقت به مناسبت لیالی قدر و همچنین عید فطر از ظرفیت‌های قانونی برای اعطای عفو و همچنین مرخصی برای مددجویان استفاده کنیم.

رئیس سازمان زندان‌ها در پایان این بازدید با حضور در زورخانه قاسم ابن الحسن(ع) ضمن تماشای برنامه مددجویان ورزشکار نماز ظهر و عصر را در جمع آنان اقامه کرد.

در این بازدید سهراب سلیمانی مدیرکل زندان‌های استان تهران گزارش جامعی از وضعیت بازداشتگاه اوین ارائه کرد.

گفتنی است؛ رئیس سازمان زندان‌ها روز گذشته در حالی از زندان اوین بازدید که که برخلاف تاکید وی بر تعامل با رسانه‌ها، در دعوت خبرنگاران به صورت گزینشی عمل شد.

براساس این گزارش، اصغر جهانگیر پیش از ظهر امروز در حالی از زندان اوین بازدید کرد که برای پوشش خبری این برنامه تنها دو خبرگزاری به صورت گزینشی دعوت شده بودند!

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار