جان کری وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد چین و آمریکا بیش از پیش در مورد اهمیت و ضرورت اقدامی فوری به منظور خلع سلاح هسته ای کره شمالی با یکدیگر اتفاق نظر دارند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ،یک مسئول بلند پایه آمریکایی روز سه شنبه  اعلام کرد چین و آمریکا بیش از پیش در مورد ضرورت اقدامی فوری به منظور خلع سلاح هسته ای کره شمالی با یکدیگر اتفاق نظر دارند.

این مسئول بلند پایه اندکی پیش از ورود جان کری وزیر امور خارجه آمریکا به پکن گفت: " دیدگاه آمریکا و چین در مورد اهمیت و ضرورت واداشتن کره شمالی به اتخاذ تدابیری برگشت ناپذیر برای خلع سلاح هسته ای بیش از پیش به یکدیگر نزدیک شده است."

 به علاوه این مسئول که یکی از اعضای هیأت همراه جان کری است، گفت ادعای حاکمیت چین بر تقریبا تمام دریای چین جنوبی " مشکل ساز " است.

وزیر امور خارجه آمریکا در بحبوحه تنش های اخیر ناشی از نصب یک سکوی نفتی در دریای چین جنوبی، نزدیک جزایر مورد مناقشه چین و ویتنام، به چین سفر کرده است.

این دو همسایه کمونیست (چین و ویتنام) از دیرباز در مورد مالکیت مجمع الجزایر پاراسل و اسپراتلی در دریای چین جنوبی که از مسیرهای مهم کشتیرانی به شمار می روند و گمان می رود دارای ذخایر طبیعی نفت باشد، اختلاف دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار