استاندار تهران گفت: بهداشت و سلامت مردم در راس تمامی امور قرار دارد و هرشخص و یا دستگاهی که بخواهد سلامت مردم را به خطر بیندازد با آن بطور جدی برخورد خواهد شد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از  استانداری تهران؛ سید حسین هاشمی گفت: براساس گزارش های رسیده در برخی نقاط استان کشت محصولات غذایی با آب فاضلاب صورت می گیرد که صددرصد خلاف است.

وی افزود: آبیاری مزارع محصولات غذایی شرعا و عرفا نباید با آب های آلوده صورت گیرد و مسوولان جهاد کشاورزی باید پیگیری کنند تا دراین مزارع، فقط محصولات غیرخوراکی کاشته شود.

استاندار تهران از حفر 30 حلقه چاه توسط اداره آب استان تهران خبر داد و گفت: این تعداد چاه پس از حفاری و طی مراحل قانونی آماده تحویل به اداره جهاد کشاورزی است و پس از آن نیز هیچکس حق ندارد در مناطق جنوب تهران از آب های سطحی و آلوده برای آبیاری محصولات کشاورزی استفاده کند.

وی اظهارداشت: افزون بر 80 تا 90 درصد زمین های کشاورزی استان هم اکنون با آب تصفیه شده آبیاری می شود و مقدار باقی مانده نیز طی سال جاری با پیگیری های سازمان آب، جهاد کشاورزی و حفاظت محیط زیست استان تهران با آب تصفیه شده آبیاری خواهد شد.

هاشمی در خصوص کاشت برنج آلوده در زمین های فیروزآباد و زمان آباد بخش قلعه نو شهرستان ری تصریح کرد: این مطلب نیز از نگرانی های استانداری است و با همکاری سازمانهای ذی ربط در حال رسیدگی هستیم.

برچسب ها: هشدار ، کشاورزان ، سودجو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار