در جلسه شورای شهر امروز تهران مطرح شد:

ادامه تحصیل کودکان فاقد شناسنامه با کارت آموزش / در زاهدان مدرسه ابتدایی و جود ندارد

عضو شورای شهر تهران گفت: کودکان کاری که فاقد شناسنامه هستند باید بتوانند با کارت آموزش تحصیل کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، دانشور در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران گفت: امروز با مشکل کودکان کار و کودکان بازمانده از تحصیل مواجه هستیم و یکی از دستگاه‌هایی که باید نقش خوبی را در این زمینه ایفا کندو البته مهمترین دستگاه در کاهش این آسیبها که متوجه این کودکان است ، وزارت آموزش و پرورش است.


وی در ادامه افزود: همه اتفاق نظر دارند که باید در مدارس میز مددکاری اجتماعی متخصص حضور داشته باشد این درحالی است که ما امور تربیتی در مدارس را داریم اما جای مددکاری اجتماعی متخصص در مدارس خالی است.


دانشور همچنین اظهار داشت: نکته بعدی در این خصوص بحث تحصیل این کودکان است که بسیاری از آنان به دلیل نداشتن شناسنامه امکان تحصیل را ندارند لذا کسانی که فاقد شناسنامه هستند باید بتوانند با کارت آموزش تحصیل کنند و از آموزش محروم نشوند.


وی در ادامه با اشاره به آموزش  حقوق کودک در مدارس گفت: این آموزشها بویژه آموزشهای مربوط به خطرات مواد مخدر می‌تواند به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک کند.


عضو شورای شهر تهران همچنین خواستار افزایش مدارس شبانه روزی شد تا دانش آموزانی که شبانه در خانه‌های خود مورد آزار قرار می‌گیرند بتوانند از این ظرفیت برای ادامه تحصیل استفاده نمایند.


دانشور همچنین اظهار داشت: یکی از مشکلات جوانان امروز ما مشکل اشتغال است در حقیقت همه انتظار دارند که در جایی استخدام شوند و ما کمتر با جوانانی مواجه هستیم که خود کارآفرینی کنند لذا اگر دوره‌های کارآفرینی به دروس مدارس ما اضافه شود مشکل کارآفرینی نیز حل خواهد شد.


عضو شورای شهر تهران در ادامه نسبت به محدودیت مدارس در استان سیستان و بلوچستان شکایت کرد و گفت: متاسفانه در مناطقی از زاهدان حتی مدرسه ابتدایی نیز وجود ندارد این درحالی است که ما مجمع‌ خیرین مدرسه ساز را داریم.


سروری ، عضو دیگر شورای شهر تهران گفت: 3.5 میلیارد دلار برای بازسازی مدارس کشور تخصیص داده ایم که با این بودجه تقریبا همه مشکل آموزش و پرورش درکل کشور حل خواهد شد اما با وجود مدارس فرسوده نمی‌دانیم تکلیف این بودجه چه شده است.


وی در خصوص مدرسه استقلال اظهار داشت: متاسفانه خانواده‌ها ی دانش آموزان اعلام کرده‌اند که مالک این مدرسه همچنان درحال تخلیه و تخریب این مدرسه است لذا باید فکر اساسی در این مورد صورت گیرد.


سروری با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق 10میلیون حافظ قرآن گفت: این هدف در ابتدای کار به آموزش و پرورش مربوط می‌شود چرا که بستر اصلی این کار این وزارتخانه است.


همچنین در این راستا اگر بتوانیم طرح مدرسه و مسجد را در تمام مناطق اجرا کنیم می ‌تواند بسیار کم هزینه و پر اثر باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: مدراس ، تحصیل ، حقوق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۰۷:۵۵ ۰۲ مرداد ۱۳۹۳
امروزه اگر پول نداشته باشی بچه ات هم از تحصیل محروم است
آخرین اخبار