بنیاد ختم قرآن مجید اولین قرآن سه بعدی به صورت نگارش آیات توسط مردم روی برگ‌هایی شبیه برگ درخت را در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در باغ موزه دفاع مقدس نمایش می‌دهد.

اکرم نوشفق مدیر اطلاع رسانی بنیاد جهانی ختم قرآن کریم در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: بنیاد جهانی ختم قرآن مجید همزمان با ایام ماه مبارک رمضان و برگزای بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در این نمایشگاه اقدام به برپایی "شجره طیبه" اولین قرآن سه بعدی به صورت نگارش آیات توسط مردم روی برگ‌هایی شبیه برگ درخت و الصاق آن بر روی درخت کرده است.
 
وی در مورد مشخصات درخت گفت: این درخت 4 ویژگی دارد که به ترتیب ذکر شده است.

1. نگارش آیات قرآن توسط 6 هزار و 236 نفر
 
2. تفکیک آیات مکی و مدنی در یکدیگر
 
3. مشخص بودن آیات سجده دار از دیگر آیات
 
4. مشخص بودن نام سوره، تعداد آیات هر سوره و شماره جزء بر روی درخت
 
نوشفق در خصوص فعالیت‌های بنیاد جهانی ختم قرآن مجید گفت: این بنیاد به صورت کاملا مردمی، دانشجویی توسط شیفتگان به قرآن در جهت ترویج فرهنگ قرآن خوانی فعالیت می‌کند و دامنه آن جهانی بوده و تا به حال مسلمانان 89 کشور از پنج قاره عناوین وب سایت هستند و نسبت به ختم جمعی قرآن در هر روز بیش از 110 بار اقدام می‌نمایند.
 
وی در ادامه گفت: این مجموعه صرفا جهت گسترش فرهنگ قرآن تاسیس و به صورت تشکل در وزارت کشور ثبت و توسط دانشجویان اداره می‌شود.
 
نوشفق در مورد تعداد عضو افزود: بیشترین اعضا پس ازایران از ایالات متحده آمریکا با بیش از 43 هزار و 800 نفر است.
 
وی خاطرنشان کرد: افراد برای شرکت در طرح ختم قرآن مجید می‌توانند به آدرس اینترنتی www.ghorany.com مراجعه یا با شماره تماس 02188887272 و 0216656657 و یا همه روزه از ساعت 18 الی 24 به محل غرفه این بنیاد در باغ موزه دفاع مقدس مقابل یادمان شهدا مراجعه کنند.

انتهای پیام/
 

برچسب ها: قرآن ، ختم ، فرهنگ ، وزارت ، دانشجو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار