مدير عامل شركت نفت و گاز اوكراين:

قطع گاز وارداتی روسيه به "اوکراین" معضلی جدی برای این کشور است

مدير عامل شركت نفت و گاز اوكراين رسما اعلام كرد، با در نظر گرفتن معضل قطع گاز وارداتی روسيه به اين كشور، اوكراين با كاهش پك پنجم مصرف گاز می‌تواند انرژی مورد نياز در زمستان را تامين می‌كند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، پيش از اين مديرعامل شركت نفت و گاز اوكراين اعلام كرده بود كه اين كشور به منظور پاسخ‌گويي به تقاضای نسبتا بالاي انرژي در فصل زمستان بايد مصرف گاز خود را حدود 6 ميليارد متر مكعب در هر فصل كاهش دهد كه اين ميزان 20 درصد مجموع مصرف دراين كشور را دربر مي گيرد.

نخست وزير اوكراين گفته بود كه در صورت عدم توافق روسيه و اوكراين تا پاييز سال جاري اين كشور به هر نحو ممكن بايد با كمبود گاز مقابله كند.

بنا بر پيش بيني‌هاي رسمي دولت روسيه، اوكراين براي مصرف گاز پاييز و زمستان خود و ارسال آن به اروپا حداقل به 8.5 ميليارد متر مكعب نياز دارد.

بحران ‌هاي عميق سياسي ميان اوكراين و روسيه با بدهي گازي اوكراين از سال 2013 آغاز شد و بنا بر آخرين آمار، اوكراين 46 ميليارد دلار به روسيه بدهكار است.

همچنين وزيردارايي اوكراين، به منظور جايگزيني واردات گاز طبيعي از روسيه اقدام به ارايه يك طرح پيشنهادي كرده است  كه در آن 8 گزينه براي جايگزيني واردات گاز از روسيه مطرح شده است.
هر يك از اين گزينه ها در مناطق خاصي از اوكراين كه داراي توانايي ‌هاي خاصي هستند قابل اجراست.

بنابر اظهارات وزير دارايي اوكراين و طبق آمارهاي علمي، گاز طبيعي مايع اوكراين گزينه مناسبي براي جايگزيني با گاز طبيعي روسيه است كه در بازارهاي انرژي، 380 دلار در هر 100 متر مكعب فروخته مي شود.

تاكنون مذاكرات بسياري ميان وزير انرژي روسيه، "الكساندر نواك"، كميسر انرژي اتحاديه اروپا، "گونتر اوتينگر" با اوكراين طي ماه ‌هاي اخير و در خصوص پرداخت بدهي گازي اين كشور به روسيه صورت گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار