معاون وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت جامعه جهانی باید برای جلوگیری از فروپاشی عراق و سوریه متحد شود و در این میان از حضور کشورهای مؤثری چون ایران بهره‌مند شوند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا، میخائیل بوگدانوف در گفتگو با خبرنگاران تاکید کرد : " هدف روسیه بیان این مطلب است که عراق کشوری واحد است و واحد باقی خواهد ماند و روسیه امیدوار است  کلیه شرکای غربی اش برای کمک به مردم عراق برای حفظ تمامیت و حاکمیت ارضی شان متحد شوند.

وی در ادامه تاکید کرد روسیه خواستار چنین اتحادی برای حفظ تمامیت و حاکمیت سوریه نیز هست.

معاون وزیر امور خارجه روسیه افزود: چنانچه دولت های عراق و سوریه در مقابل اقدامات تروریست‌ها شکست بخورند تروریست ها در خاورمیانه قادر خواهند بود موجودیت هایی مشابه آنچه بر پایه فلسفه و ایدئولوژی مذهبی  بسیار تهاجمی، استوار است ایجاد کنند.

بوگدانوف با اشاره به ایران، ترکیه، مصر و عربستان سعودی به عنوان کشورهایی که می توانند به روسیه و آمریکا در تلاش برای ادامه مذاکرات ژنو برای حل و فصل بحران سوریه بپیوندند گفت : " برای آن که بتوان سوری ها را به شرکت در مذاکرات سازنده تر ترغیب کرد باید از کشورهایی که قادرند در این زمینه به طرز مثبتی بر روی سوریه اثر بگذارند دعوت به عمل آورد."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار