مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود 100 واحد صنعتی در حوزه شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، صابر پرنیان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال طبق برنامه مورد نظر پیش‌بینی می‌شود 100 واحد صنعتی شامل احیای واحدهای صنعتی راکد و راه‌اندازی واحدهای صنعتی جدید با اشتغال‌زایی مستقیم 2 هزار نفر و اشتغال‌زایی غیرمستقیم 6 هزار نفر در حوزه شهرک‌های صنعتی به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه امسال منابع مالی خوبی در راستای توسعه شهرک‌های صنعتی استان اختصاص یافته، ادامه داد: تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی از اولویت‌های اصلی شرکت محسوب می‌شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی تصریح کرد: در راستای شناسایی و حل مشکلات واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی باید آمار و اطلاعات دقیقی از تولید و صنعت استان تهیه شود.

وی تشکیل شرکت خدماتی و واگذاری شهرک‌ها و نواحی صنعتی به این شرکت‌ها را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و ادامه داد: تشکیل شرکت خدماتی و واگذاری شهرک‌ها و نواحی صنعتی به این شرکت‌ها از اولویت‌های اصلی شهرک در شش ماه نخست امسال است.

پرنیان با تاکید بر اینکه باید حمایت‌های ویژه از تولید و صنعتگران برای باقی ماندن در عرصه صنعت انجام شود، ادامه داد: باید در راستای ساماندهی واحدهای راکد و نیمه راکد در شهرک‌های صنعتی استان اقدامات جدی در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به ضرورت همکاری تمامی دستگاه‌ها در راستای توسعه شهرک‌های صنعتی استان، خاطرنشان کرد: با کوتاه کردن دست واسطه‌گران از شهرک‌ها و نواحی صنعتی و واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران واقعی شاهد رونق اقتصادی در شهرک‌های صنعتی استان خواهیم بود.

پرنیان مشکلات سرمایه در گردش و نقدینگی، عدم تخصص‌گرایی و عدم تولید دانش‌محور را از عمده مسائل و مشکلات صنعتگران عنوان کرد و افزود: سیاست کاری شرکت در سال 93 ساماندهی شهرک‌ها و نواحی صنعتی و راه‌اندازی شهرک‌ها و نواحی صنعتی جدید است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی در پایان تصریح کرد: باید تمام توان برای رفع مشکلات صنعتگران و بهبود وضعیت تولیدی و صنعت در استان به کار گرفته شود و با دعوت از سرمایه‌گذاران واقعی برای ورود به بخش صنعت و استفاده از توان آن‌ها بهره‌گیری کرد/ش/ن.

برچسب ها: صنعتی ، شرکت ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.